۳۳ هزار متر مربع به وسعت گلخانه‌های محلات افزوده شد

مدیر جهاد کشاورزی محلات:

مدیر جهاد کشاورزی محلات گفت:۱۹ واحد گلخانه جدید امسال در محلات احداث و ۳۳ هزار و ۱۵۸ متر مربع به وسعت گلخانه‌های این شهرستان افزوده شده است.

۳۳ هزار متر مربع به وسعت گلخانه‌های محلات افزوده شد

 


 


اراك-خبرنگار آفرينش
 مدیر جهاد کشاورزی محلات گفت:۱۹ واحد گلخانه جدید امسال در محلات احداث و ۳۳ هزار و  ۱۵۸ متر مربع به وسعت گلخانه‌های این شهرستان افزوده شده است.
«احمدرضا جعفری»افزود:هر متر مربع احداث گلخانه به پنج میلیون ریال سرمایه گذاری نیاز دارد. وی بیان کرد:راه‌اندازی این واحدهای گلخانه‌ای ۷۶ فرصت اشتغالزایی در محلات ایجاد کرده است.
مدیر جهاد کشاورزی محلات  با اشاره به اینکه ۷۰۰ واحد گلخانه در این شهرستان فعال است، ادامه داد:۴۱۰ هکتار فضای گلخانه‌ای و
 ۳۰۰ هکتار سطح زیر کشت فضای باز است.
جعفری در ارتباط با میزان صادرات گل گفت: با توجه به اینکه بخش اعظم صادرات از گلخانه‌ها به دلیل مشکلات ناشی از تحریم‌ها از کانال‌های غیررسمی انجام می‌شود، آمار دقیقی موجود نیست.مدیر جهاد کشاورزی محلات ادامه داد:در ۶ ماهه نخست امسال برای ۱۹ محموله بالغ بر
۸۸ هزار و ۱۵۰ گلدان، گواهینامه قرنطینه به منظور صادرات به کشورهای کویت، عمان و عراق صادر شده است.
وی با بیان اینکه ۳۰ درصد از مردم محلات در صنعت گل اشتغال دارند، ادامه داد:سابقه گل‌کاری در محلات بیش از ۷۰ سال است.
جعفری افزود:محلات بیشترین سطح زیر کشت و پرورش انواع گل و گیاه زینتی را در کشور دارد و تولید ۳۵۰ گونه مختلف گیاهان زینتی، آپارتمانی و فضای سبز، این شهرستان را به یکی از قطب‌های پرورش و تجارت گل و گیاه ایران تبدیل کرده است.
مدیر جهاد کشاورزی محلات گفت: وجود پژوهشکده ملی گل و گیاهان زینتی در محلات، تولید و تکثیر انواع گونه‌های گل‌های شاخه بریده، درختچه و گیاهان آپارتمانی و نیز تولید و صدور انحصاری بید قرمز از این شهرستان از ظرفیت‌های منطقه در زمینه گل و گیاه است.
۱۸ درصد سطح زیر کشت
گل و گیاه، ۱۲ درصد از تولید انواع گل شاخه بریده، ۸۰ درصد تولید گل‌های فصلی نشایی، ۲۱ درصد از تولید درخت و درختچه‌های زینتی و ۱۴ درصد از گیاهان آپارتمانی کشور در محلات تولید می‌شود.
شهرستان محلات مشهور به شهر گل ایران، در جنوب استان مرکزی
 واقع شده و ۵۵ هزار نفر جمعیت دارد.