تدوینِ آیین‌نامه‌ مسکن کارگری و ارسال به هیات دولت

علی خدایی از تدوین آیین‌نامه تعاونی‌های کارگری در نشست آتی شورایعالی کار خبر داد.

 


علی خدایی از تدوین آیین‌نامه تعاونی‌های کارگری در نشست آتی شورایعالی کار خبر داد.
به گزارش  ایلنا،  جلسه سه‌جانبه‌ شورایعالی کار با حضور نمایندگان
 سه گروه دولت، کارگری و کارفرمایی برگزار شد.
علی خدایی (عضو کارگری شورایعالی کار) در ارتباط با خروجی این نشست گفت: در این جلسه، گزارش کمیته دستمزد قرائت شد و بعد از آن، نوبت به گزارش موسسه‌ عالی پژوهش‌های تامین اجتماعی در ارتباط با مزد منطقه‌ای و صنفی رسید که البته هیچ کدام از این گزارش‌ها کامل نبود و قرار شد تا نشست بعدی گزارشات را نهایی کنند.
وی افزود: آیین‌نامه تبصره ۲ ماده ۱۴۹ قانون کار که به موضوع مسکن کارگری اختصاص دارد، پیش از این نهایی و به هیات دولت فرستاده شده بود اما آن را برای انجام اصلاحات به شورایعالی کار بازگردانده بودند که در جلسه دیروز، اصلاحات مورد نظر انجام و آیین‌نامه مجدداً به هیات دولت ارسال شد؛ امیدواریم به زودی این آیین‌نامه برای اجرا ابلاغ شود و تکلیف مساله مسکن کارگری روشن شود.
به گفته خدایی، تدوین آیین‌نامه تبصره ماده ۱۵۳ قانون کار نیز در دستور کار آتی شورایعالی کار قرار گرفت و مقرر شد در نشست بعدی این آیین‌نامه تدوین شود.
ماده ۱۵۳- کارفرمایان مکلفند برای ایجاد و اداره امور شرکتهای تعاونی کارگران کارگاه خود، تسهیلات لازم را از قبیل محل، وسایل کار و امثال اینها فراهم نماید .
تبصره- دستورالعمل های مربوط به نحوه اجرای این ماده با پیشنهاد شورای عالی کار به تصویب وزیر کار و امور اجتماعی خواهد رسید .
خدایی ابراز امیدواری کرد با تدوین این آیین‌نامه بعد از سال‌ها غفلت و بی‌توجهی، تعاونی‌های کارگری رونق بگیرند و کارگران بتوانند اقلام مورد نیاز زندگی را با قیمت مناسب تهیه کنند.