حل چالش‌های اقتصادی، مشکل مسکن را رفع می‌کند

قالیباف در صحن مجلس:

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به چالش های حوزه مسکن، گفت:حل چالش‌های سیاستگذاری و اقتصادی، مشکل مسکن را رفع می‌کند.

حل چالش‌های اقتصادی، مشکل مسکن  را رفع می‌کند

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به چالش های حوزه مسکن، گفت:حل چالش‌های سیاستگذاری و اقتصادی، مشکل مسکن را رفع می‌کند.
به گزارش  مهر، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی  مجلس شورای اسلامی در خصوص گزارش کمیسیون عمران در مورد اجرای قانون جهش تولید مسکن، گفت: امروز مسکن بخش عمده‌ای از درآمدهای جامعه را به خود اختصاص داده است. در همه دیدارها با خانواده محرومین و نیازمند شاهدیم که آنها دو مسئله اشتغال و مسکن را درخواست می‌کنند. آنها تاکید دارند که اگر اشتغال فرزندانشان و مسکن شأن حل شود می‌توانند زندگی خود را اداره کنند.
وی با بیان اینکه مسکن موضوع مهمی است، افزود: به همین جهت مجلس یازدهم موضوع مسکن را به عنوان یک پیشران جدی در اولویت گذاشته است، مسکن هم در حوزه اشتغال و اقتصاد تأثیرگذار است و بیشترین کمک را در معیشت خانواده و افزایش قدرت خرید آنها می‌کند.
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به چالش‌های حوزه مسکن، اظهار کرد: نخست چالش اقتصادی و دیگری چالش عدم وجود سیاست مشخص و قانون محکم و مجری جدی برای پیاده سازی سیاستگذاری ها و راهبری‌ها در حوزه مسکن است. اگر این سیاستگذاری درست شود مباحث اقتصادی در حوزه مسکن نیز کنترل می‌شود. در غیر این صورت برخی از اقشار با درآمدهای امروز تا ۱۲۰ سال آینده هم صاحب مسکن نخواهند
 شد.
قالیباف خطاب به وزیر راه و شهرسازی، گفت: ما از این وزارتخانه انتظار کار پیمانی، قراردادی، ساختمان سازی و نشستن به جای مردم و تولیدکنندگان مسکن نداریم و قانون جهش تولید مسکن نیز چنین چیزی را تکلیف نکرده است. این قانون حدود ۵ بخش اصلی را مورد توجه قرار داده که باید اجرا شود.