ایجاد زیرساخت فیبر نوری در راستای تحقق شهر هوشمند

رئیس سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری همدان:

رئیس سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری همدان گفت:زیرساخت فیبر نوری در راستای تحقق شهر هوشمند با سرمایه گذاری چهارصد میلیارد ریالی بخش خصوصی ايجاد شد.


همدان- محبوبه یادگاری
رئیس سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری همدان گفت:زیرساخت فیبر نوری در راستای تحقق شهر هوشمند با سرمایه گذاری چهارصد میلیارد ریالی بخش خصوصی ايجاد شد.
مهران حاجیان بیان داشت:در عصر ارتباطات فرآیندهای مختلف فناوری اطلاعات همگی به زیر اختی مطمئن و دارای ظرفیت پهنای
باند بالا نیاز دارند و با توسعه روش‏های نوین ارتباطی، شهرها نیازمند ایجاد زیرساخت‏های لازم برای ارائه خدمات به شهروندان هستند. از این رو پس از اعلام نیاز سازمان فن آوری ارتباطات، سازمان سرمایه گذاری شهرداری همدان با تلاش و برنامه ریزی دقیق و مستمر اقدام به تدوین طرح و شناسایی سرمایه گذار در این زمینه نمود و با همراهی و حمایت شهردار و شورای شهر قرارداد ایجاد زیرساخت فیبر نوری در 85 کیلومتر از مسیرهای شهر همدان را با سرمایه گذاری چهارصد میلیارد ریالی توسط شرکت فناپ تلکام که قوی‏ترین شرکت تخصصی در این زمینه است به امضا رساند.
رئیس سازمان سرمایه گذاری شهرداری در تشریح فوائد اجرای این پروژه اظهار داشت:از جمله مزایای این فن آوری کاهش هزینه تجهیزات نگهداری شبکه، پاسخگو به نیازهای آینده، قابلیت اطمینان و امنیت بالا، توانایی انتقال همه سرویس‏ها اعم از دیتا، صوت و تصویر و ویدئو با سرعت بسیار بالا، آموزش از راه دور، ایجاد فرصت‏های تجاری جدید، عدم تاثیرات محیطی و همچنین عدم تداخل الکترو مغناطیسی و در مجموع بالا بردن کیفیت زندگی است و فیبرنوری به عنوان زیر ساخت اصلی ارائه این سرویس‏های پایدار باعث می‎شود خدمات بدون وقفه و یکپارچه و پایدار در بهره مندی از شیوه های نوین ارتباطی در اختیار شهروندان همدانی، نهادهای دولتی، بنگاه های تجاری و خدماتی و مراکز آموزشی قرار گیرد.
وی افزود:زیر ساخت فیبرنوری در شهر همدان با پهنای باند مناسب و پایدار و با اولویت اتصال ساختمان‏های شهرداری و سازمان‏های وابسته جهت ارائه خدمات الکترونیکی به شهروندان ایجاد خواهد شد و از این طریق به کسب و کارهای اینترنتی ، شرکت‏های موجود و استارت آپ‏ها، نیز رونق خواهیم بخشید و در همین راستا جزو اولین شهرهایی خواهیم بود که گام‎های نخست شهر هوشمند را در خدمات‏رسانی به شهروندان برداشته است.