نباید به کرونا عادت کرد

جان های فراوانی را ازدست دادیم،شغل های بسیاری تعطیل شدو کارگران بی شماری بیکار شدند و سبکی جدید در زندگی امروز ما رقم خورده است.

نباید به کرونا عادت کرد

 


جان های فراوانی را ازدست دادیم،شغل های بسیاری تعطیل شدو کارگران بی شماری بیکار شدند و سبکی جدید در زندگی امروز ما رقم خورده است.
متاسفانه طولانی شدن زمان کرونا و تغییرات در امورات زندگی اقتصادی و اجتماعی باعث شده تا برخی اخبار فوت شدگان و مبتلایان را عادی بپنداریم.
البته جای شکرش باقی است بحث واکسیناسیون توانست تا حدی جلوی این عادی پنداری را بگیرد و اکثریت جامعه را در مقابل این بیماری واکسینه کند. اما بحث اصلی اینجاست که سویه های جدید کرونا همچون اومیکرون آثار مخرب خود را برسلامت جمعی گذاشته و به گفته وزارت بهداشت قدرت سرایت آن تا ده برابر بیشتر از سویه های قبلی است.
متاسفانه در بحث امورات روزمره شاهد عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در مراکز و معابر عمومی هستیم. از سوی دیگر درحال برداشتن برخی محدودیت ها هستیم که می تواند در تقویت چرخه سرایت موثر باشد. از سوی دیگر نمی توان شرایط را ثابت و بدون تغییر قرار داد.
اما باید این مسئله را درک کرد که واکسیناسیون سپری در مقابل این عادی سازی است. ما نمی توانیم چند میلیون نفر را در جامعه بدون واکسیناسیون رها کنیم و انتظار داشته باشیم که میزان این فوتی ها و مبتلایان کاسته شود.
کافی است که به این درک برسیم که نباید به کرونا عادت کرد، باید
به گونه ای رفتار کنیم که از بند آن رهاشویم و آسیب های واردشده را ترمیم کنیم. اگرچه این عادی سازی بعضاً از سوی برخی جریان های رسمی صورت می گیرد، اما با این حال جامعه نباید به این رویه عادت کند و ملاحظه سلامت خود و دیگران را بکنند. عادی سازی رسمی به معنای رفع مشکلات نخواهد بود و قطعاً مشکلات کشور را بیشتر و بحرانی تر خواهد نمود.