پنج هزار و ۵۷۰ کیلومتر باند از جاده‌ها برفروبی شد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی:

پنج هزار و ۵۷۰ کیلومتر باند از جاده‌ها برفروبی شد



اراک-خبرنگار آفرينش
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: پنج هزار و ۵۷۰ کیلومتر باند از جاده‌های این استان طي دو روز گذشته برفروبی شد.
«مهرداد جهانی» افزود: جاده‌های استان مرکزی توسط ۲۴۵ نفر از راهداران و با استفاده از ۱۵۰ دستگاه انواع ماشین آلات راهداری برفروبی و پاکسازی شد.
وی ادامه داد: یک هزار و ۵۲۰ تن مخلوط ماسه و نمک نیز برای جلوگیری از لغزندگی و بروز حوادث احتمالی در جاده‌های استان مرکزی پخش شده‌ است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی بیشترین حجم برفروبی در جاده‌های این استان را مربوط به شهرستان شازند عنوان کرد و گفت: ارتفاع برف کنار جاده حاصل از برفروبی راهداران اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای این استان در جاده‌ عسلی- حشیان این شهرستان تا چهار متر رسیده‌ است.
جهانی یادآور شد: اکنون راه سه تا چهار روستای منتهی به جاده
عسلی -حشیان شهرستان شازند به دلیل حجم بارش برف مسدود بوده و با تلاش راهداران اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی راه این روستاها بازگشایی می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: اکنون ۳۸۰ نفر از راهدار و ۲۲۶ دستگاه انواع ماشین آلات راهداری به صورت آماده باش برای کمک به مسافران و بازگشایی راه‌ها در جاده‌های استان مرکزی حضور دارند.
استان مرکزی دارای ۶ هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه بوده که میانگین تردد روزانه در شبکه راه‌ها برابر با ۶۴۵ هزار تردد است.