راه‌اندازی دانشکده مشترک میان رشته‌ای بین دو دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران

رئیس دانشگاه تهران از راه‌اندازی دانشکده مشترک میان رشته‌ای بین دو دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران خبر داد و گفت: ایجاد یک دانشکده مشترک میان‌رشته‌ای که بر روی حوزه‌های آموزشی و پژوهشی دو دانشگاه به صورت تخصصی متمرکز شود، مورد نیاز است.

 


رئیس دانشگاه تهران از راه‌اندازی دانشکده مشترک میان رشته‌ای بین دو دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران خبر داد و گفت: ایجاد یک دانشکده مشترک میان‌رشته‌ای که بر روی حوزه‌های آموزشی و پژوهشی دو دانشگاه به صورت تخصصی متمرکز شود، مورد نیاز است.
به گزارش ایسنا، دکتر سید محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران در نشست مشترک هیات رئیسه دو دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران، با بیان اینکه تمرکز دانشگاه تهران به طور عمده بر حوزه‌های میان رشته‌ای متمرکز است، گفت: جای حوزه علوم پزشکی در فضای چندرشته‌ای و میان‌رشته‌ای فعالیت‌های دانشگاه تهران، خالی است.
وی لازمه تحقق مسئولیت اجتماعی در قالب دانشگاه کارآفرین با سبک مدیریت جهادی را پرداختن به حوزه‌های میان‌رشته‌ای و چندرشته‌ای دانست و درباره سازوکار همکاری‌های مشترک بین دو دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران، اظهار کرد: ایجاد یک دانشکده مشترک میان‌رشته‌ای که بر روی حوزه‌های آموزشی و پژوهشی دو دانشگاه به صورت تخصصی متمرکز شود، مورد نیاز است.
رئیس دانشگاه تهران با اشاره به راه‌اندازی دانشکده‌های جدید در دانشگاه تهران نظیر «دانشکده گردشگری» و «دانشکده حکمرانی»، گفت: یکی از شاخه‌های مهم گردشگری، گردشگری سلامت است که در سطح یک گروه آموزشی تخصصی در دانشکده گردشگری دیده شده است. گردشگری سلامت از مزیت‌های خوب در کشور است که امیدواریم از طریق همکاری‌های مشترک بتوانیم به تقویت این رشته بپردازیم.
وی درباره نوع تعامل مشترک با دانشگاه علوم پزشکی تهران در مباحث دانشکده حکمرانی نیز عنوان کرد: خلأ بحث‌های مدیریتی و روانشناختی در حکمرانی حوزه‌های تخصصی مختلف وجود دارد که سعی می‌کنیم در دانشکده حکمرانی، به جبران این خلاءها بپردازیم.
دکتر مقیمی همچنین با اشاره به راه‌اندازی شبکه تصویری دانشگاه تهران، هدف از راه‌اندازی این بستر رسانه‌ای جدید را «اجتماعی شدن علم و دانش» عنوان کرد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی تهران هم می‌تواند از این ظرفیت رسانه‌ای استفاده کند.
بر طبق این گزارش، دکتر حسین قناعتی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز در اولین نشست مشترک دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران، در اشاره به موضوعات مشترک همکاری بین دو دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران، گفت: بحث‌هایی نظیر محیط زیست، هوای سالم، آب سالم و IT در نظام سلامت از جمله مواردی است که می‌تواند به طور مشترک از سوی
دو دانشگاه مورد بررسی و همکاری قرار گیرد.
وی طراحی برنامه‌های مشترک برای درآمدزایی ضروری خواند و یادآور شد: اگر به درستی برنامه‌ریزی کنیم، قطعاً می‌توانیم زمینه‌های درآمدزایی را ایجاد کنیم و حتی پایه‌های درآمدزایی ارزی را نیز پی‌ریزی کنیم.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران همچنین خواستار نگاه جدد به موضوع همگن‌سازی ساختمان‌ها و فضاهای اداری مشترک دو دانشگاه تهران و علوم پزشکی شد و بر راه‌اندازی کارگروهی مشترک در این زمینه تاکید کرد.
وی برای تحقق دانشگاه نسل چهارم و فعال در عرصه اجتماعی ابراز امیدواری کرد و گفت: دوست داریم که دانشگاه را در عرصه اجتماع ببریم و دانشگاهی بدون دیوار داشته باشیم؛ اگر با تغییرات روز دنیا تطبیق
نداشته باشیم، نمی‌توانیم موفق عمل نمائیم.