انجام ۶۰۴ عملیات امدادی توسط هلال احمر چهارمحال و بختیاری

مدیر عامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه طی ۹ ماهه ابتدای امسال ۶۰۴ حادثه در استان رخ داده است، گفت: بیشترین حوادث در این استان تصادفات جاده ای است.

انجام ۶۰۴ عملیات امدادی توسط هلال احمر چهارمحال و بختیاری

 

 


مدیر عامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه طی ۹ ماهه ابتدای امسال  ۶۰۴ حادثه در استان رخ داده است، گفت: بیشترین حوادث در این استان تصادفات جاده ای است.
ایرج کیانی در گفتگو با مهر با بیان اینکه از ابتدای امسال تا کنون ۶۰۴ مورد حادثه در چهارمحال و بختیاری رخ داده است، اظهار کرد:از این تعداد
هشت مورد آتش‏سوزی جنگل و مرتع، ۲۹ مورد برف و کولاک، ۳۴۶ تصادف جاده‌ای، ۱۲ مورد ساحلی،
 ۸۸ مورد حوادث کوهستان و مابقی در حوزه‌های دیگر بوده است.
وی به حوادث سیل و آب گرفتگی اشاره کرد و ادامه داد: در ۹ ماهه نخست امسال بیش از ۳۲ مورد سیل و آبگرفتگی در استان رخ داده است.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در این حوادث شش هزار و ۸۸۴ نفر مصدوم شدند، عنوان کرد: در حوادث مختلف به ۱۴۵ نفر خدمات اسکان اضطراری ارائه داده شده است.
کیانی تصریح کرد: ۸۰۵ تیم امدادی هلال احمر متشکل از دو هزار و ۵۱۲ نفر در عملیات‌های مختلف حضور داشته اند.
وی با بیان اینکه در حوادث رخ داده ۵۵۰ دستگاه آمبولانس اعزام شده است، مطرح کرد: حدود
 ۳۰۰ نفر امدادگر خانم در چهارمحال و بختیاری با جمعیت هلال احمر همکاری می‌کند.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر چهارمحال
 و بختیاری به تعداد خودروهای امداد و نجاتی اشاره کرد و افزود: ۲۵ دستگاه آمبولانس، ۱۳ دستگاه خودرو نجات و حدود ۴۰ خودرو عملیاتی در اختیار
هلال احمر استان قرار دارد که به روزرسانی شده اند.
کیانی با اشاره به انبارهای آذوقه موجود در چهارمحال و بختیاری، گفت:تمامی ستاد جمعیت استان و شهرستان‌ها دارای انبار آذوقه برای استفاده در شرایط خاص هستند که شامل پک مواد غذایی، پتو، چادر و وسایل گرمایشی است.
وی با بیان اینکه شهرستان‌های «لردگان» و «بروجن» بیشترین تصادفات جاده‌ای را به خود اختصاص داده اند، اظهار کرد: پایگاه‌های جمعیت هلال احمر در تمامی شهرستان‌های ده گانه مستقر هستند.