رئیس سازمان آموزشوپرورش استثنایی کشور با تأکید بر این که توسعه کیفی مراکز آموزشی، باید در کنار توسعه کمی، مدنظر قرار گیرد، گفت: توزیع متوازن مدارس استثنایی و مراکز مشکلات ویژه یادگیری در استانها باید بر اساس آمایش دقیق سرزمین، صورت گیرد.
رئیس سازمان آموزشوپرورش استثنایی کشور با تأکید بر این که توسعه کیفی مراکز آموزشی، باید در کنار توسعه کمی، مدنظر قرار گیرد، گفت: توزیع متوازن مدارس استثنایی و مراکز مشکلات ویژه یادگیری در استانها باید بر اساس آمایش دقیق سرزمین، صورت گیرد.
به گزارش ایسنا، حمید طریفی حسینی، با تأکید بر برگزاری باشکوه ایام الله دهه فجر گفت: استانها اهتمام جدی بر برگزاری مراسم و افتتاحیههای باشکوه در این دهه با حضور مسئولین کشوری و استانی و با پوشش کامل رسانهای داشته باشند تا شاهد برگزاری دهه فجری باشکوه در آموزشوپرورش استثنایی باشیم.
طریفی حسینی یکی از سیاستهای جدی سازمان آموزش و پرورش استثنایی را توسعه کمی و کیفی فراگیرسازی دانست و گفت:هماهنگی بین بخشی بین ادارات آموزش و پرورش استثنایی و معاونتهای آموزش ابتدایی، تربیتبدنی و سلامت و پرورشی و فرهنگی از جمله الزامات گسترش رویکرد فراگیر سازی است.
وی افزود: حضور نمایندگانی از آموزشوپرورش استثنایی در کارگروههای مختلف حوزه ستادی و استانی بهویژه کمیته مستندسازی و رصد دقیق سیاستها و فعالیتهای وزارت آموزشوپرورش منجر به گسترش و کیفیتبخشی رویکرد فراگیر سازی خواهد شد.
وی خواستار پیگیری وضعیت نیروی انسانی در استانها شد و گفت: براساس مصوبه شورای سازمان، سالانه ده درصد از ورودیهای آموزشوپرورش باید به آموزشوپرورش استثنایی اختصاص یابد و رؤسای ادارات باید بر پیگیری و رصد دقیق سهمیههای استانی اهتمام جدی داشته باشند.طریفی حسینی یکی از سیاستهای جدی وزارت آموزشوپرورش را توسعه مشارکتها در همه ابعاد، دانست و گفت:خیرین، دستگاههای اجرایی و نهادها ظرفیت بیبدیلی هستند که میتوان از این ظرفیت در مدرسهسازی و مدرسه یاری به نحو احسن استفاده کرد.
وی تصریح کرد: استفاده درست از ظرفیت شوراهای آموزشوپرورش منجر به گسترش مشارکت دستگاهها در نظام تعلیم وتربیت خواهد شد.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابطعمومی وزارت آموزش و پرورش؛ طریفی حسینی در ادامه گفت:با رویکرد کیفیتبخشی به فعالیتها در آموزشوپرورش استثنایی، تنقیح سیاستها و مقررات حوزه آموزشوپرورش استثنایی از سطح ستاد تا مدارس در دستور کار قرار دارد.