در انتظار صعود

ایران - عراق؛

تیم ملی فوتبال کشورمان در هفتمین مسابقه از دیدارهای مقدماتی راهیابی به جام جهانی امروز پنجشنبه ساعت ۱۸ در ورزشگاه آزادی به مصاف تیم عراق خواهد رفت.

در انتظار صعود


تیم ملی فوتبال کشورمان در هفتمین مسابقه از دیدارهای مقدماتی راهیابی به جام جهانی امروز پنجشنبه ساعت 18 در ورزشگاه آزادی به مصاف تیم عراق خواهد رفت.
 تیم ملی کشورمان در دور دوم مسابقات مقدماتی جام جهانی خوش درخشیده و همچنان با 16 امتیاز و بدون باخت صدرنشین گروه است. ملی پوشان کشورمان برای قطعی شدن صعودشان از 4 بازی باقیمانده فقط به سه امتیاز نیاز دارند و اگر امروز بتوانند عراق را در خانه شکست بدهند ضمن پیروزی سه‌گانه مقابل این حریف جواز صعود به جام جهانی قطر را به دست می‌آورند.تیم ملی برای بازی امروز با مشکلات ریز و درشت هم مواجه شده است. از کرونایی شدن بازیکنانی نظیر سردار آزمون، احمد نوراللهی و مجید حسینی گرفته تا گرفتار شدن مهدی طارمی در فرودگاه‌های ترکیه به دلیل بارش برف و شرایط بد جوی! گفته می‌شود طارمی ممکن است بدون تمرین مجبور به بازی مقابل عراق شود.
البته تیم ملی عراق هم از ویروس کرونا در امان نبود و تست کرونا نشان داد؛ یاسر قاسم، مناف یونس و امجد عطوان 3 بازیکن کرونایی و غایب عراق مقابل تیم ملی کشورمان خواهند بود. عراقی‌ها تلاش کردند با اعتراض به تست کرونا شاید بتوانند با تست جدید مجوز بازی آنها را بگیرند که فیفا و ای اف سی این مساله را نپذیرفتند. عراق  بدون داشتن بازیکن کرونایی در بازی رفت 3 بر صفر مقابل ما بازنده شد آنهم با دیک ادووکات اکنون این مربی هلندی دیگر هدایت عراق را برعهده ندارد. عراق بدون برد و با 4 مساوی و 2 شکست در رده پنجم جدول ایستاده و شکست در بازی امروز می‌تواند به معنای قطع امیدش از صعود به جام جهانی باشد. بنابراین آنها با تمام توان مقابل تیم کشورمان ظاهر خواهند شد.
واقعیت این است که ،  تیم ملی جمعی از بهترین‌های حال حاضر فوتبال کشورمان را در اختیار دارد و شانس زیادی برای پیروزی و برپایی جشن صعود در ورزشگاه آزادی دارد.
تیم ملی کشورمان امیدوار است با درخشش و توانایی جوانان شایسته ایرانی برای سومین مرتبه متوالی عراق را شکست بدهد. در مرحله قبلی نیز عراق را شکست داده بودیم. به هر حال در پنجشنبه 7 بهمن همه ایران منتظر یک بازی خوب و یک برد ارزشمند هستند تا جشن صعود را بگیریم و به جام جهانی سلام کنیم.
 برنامه مسابقات گروه A
ایران – عراق -  ساعت 18
لبنان - کره جنوبی – ساعت  15:30
امارات - سوریه  - ساعت 18:30
 جدول گروه
1- ایران 16 امتیاز 2- کره جنوبی 14 امتیاز 3- امارات 6 امتیاز 4- لبنان 5 امتیاز 5- عراق 4 امتیاز 6- سوریه 2 امتیاز