رشد توسعه اقتصادی در مازندران ۷.۵ درصد هدف‎گذاری شده است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران:

ساري-امير حسين طاهريان رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران گفت: میزان رشد اقتصادی استان در برنامه سال آینده ۷.۵ درصد طراحی شده و باید با برنامه ریزی محقق شود.

 



 


ساري-امير حسين طاهريان  رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران گفت: میزان رشد اقتصادی استان در برنامه سال آینده ۷.۵ درصد طراحی شده و باید با برنامه ریزی محقق شود.
دکتر غلامی راد در جلسه تخصصی اشتغالزایی پایدار با اشاره به هدفگذاری و تحقق رشد هشت درصدی در سال آینده اظهار داشت:برای مازندران در این برنامه رشد ۷.۵ درصدی درنظر گرفته شده است و باید برای آن مکانیزم‌های اجرایی طراحی شود.
وی با عنوان اینکه برای برنامه هفتم توسعه نیز باید سیاستگذاری دقیقی صورت گیرد، به وضعیت و ظرفیت‌های استان مازندران اشاره و اضافه کرد: در قانون برنامه توسعه سوم نظام درآمد هزینه طراحی شد که ساختار کلی حرکتی ما در مدیریت منابع و مصارف به شمار می‌رود.
وی افزود: در این نظام قرار براین بود که برش‌های بخشی سیاست گذاری‌های ملی صورت گیرد و براساس مدل تمرکززدایی از نوع تقسیم، درآمدها مدیریت شود و پایداری منابع مورد توجه بوده است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران یادآور شد:در نظام متمرکز برنامه ریزی و اداری باید به سمت تمرکززدایی پیش رویم و اختیارات از سطح ملی به منطقه‌ای تفویض شود.
وی گفت:در مقوله اختیارات و قدرت، تجمیع اختیارات در ستاد وجود دارد که باید تفویض و تقسیم شود و نظام برنامه‏ریزی ما در گام دوم باید به سمت بخشی منطقه‌ای و تلفیقی پیش رود و برش‌های منطقه‌ای ابلاغ
 شود.