موتورسواری بیش از دو سرنشین ممنوع شد

موتورسواری بیش از دو سرنشین ممنوع شد

 


آیین نامه جدید کمیسیون ایمنی راه ها با عنوان آیین نامه مدیریت ایمنی و سوانح رانندگی به وزارت راه و شهرسازی ابلاغ شد.
به گزارش خبرنگار مهر، محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور آئین نامه جدید کمیسیون ایمنی راه‌ها با عنوان «آئین نامه مدیریت ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی» که در ۵ بهمن امسال و در ۴۴ ماده به تصویب هیئت دولت رسیده را به وزرای راه، کشور، اقتصاد، صمت، بهداشت، دادگستری، آموزش و پرورش و ارتباطات و همچنین رؤسای سازمان‌های صداوسیما، پزشکی قانونی، استاندارد، هلال احمر و بیمه مرکزی و فرماندهی ناجا ابلاغ کرد.
در این آئین نامه علاوه بر ارائه تعاریف جدیدی از حریم شهرها، سوانح رانندگی و ناوگان عمومی و شبه عمومی، وظایف دستگاه‌های متعدد عضو کمیسیون ایمنی راه‌ها در خصوص کاهش تصادفاً رانندگی تعریف و ابلاغ شده است.
برخی از وظایف جدید اعضای کمیسیون ایمنی راه‌ها به شرح زیر است:
-وزارت راه مکلف به راه اندازی مراکز معاینه فنی خودروهای سنگین و وزارت کشور برای خودروهای سبک شده‌اند
-سازمان استاندارد هر ۶ ماه یک بار استانداردهای اجباری خودروهای وارداتی و تولیدی را به روز رسانی کند
-پلیس راهور و سازمان راهداری ساعت تردد رانندگان ناوگان برون شهری را با دقت بیشتری کنترل کند
-سازمان راهداری و پلیس راه طرح کنترل سلامت رانندگان ناوگان برون شهری را تشدید کند
-وزارت خانه‌های راه و کشور نسبت به تأمین و نصب دوربین‌های کنترل سرعت جاده‌ای و ارائه دسترسی به پلیس راه اقدام کنند
-تردد موتورسواران به صورت حداکثر یک راکب و یک تَرک نشین بوده و بیش از آن ممنوع است
-مدیریت صحنه تصادف با پلیس راهور بوده و سایر دستگاه‌ها با پلیس همکاری می‌کنند
-مسئولیت پاکسازی جاده‌های محل وقوع تصادفات رانندگی با سازمان راهداری و درون شهری با شهرداری هاست
-ساماندهی خودروهای امدادی جاده‌ای با وزارت صمت و همکاری وزارت راه است