سوءمدیریت تنها علت مشکلات اقتصادی نیست

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در زنجان:

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: سوءمدیریت تنها علت مشکلات اقتصادی نیست.

سوءمدیریت تنها علت مشکلات اقتصادی نیست

 


عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: سوءمدیریت تنها علت مشکلات اقتصادی نیست.
حسین مظفر  در سخنرانی پیش از خطبه‌های این هفته نماز جمعه زنجان، ضمن تبریک ایام مبارک فجر و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: ملت ایران همچون آهن قدرتمند و غیرقابل نفوذ هستند. ما می‌گوییم بمب هسته‌ای نداریم ولی بمب هسته‌ای ما ملت است؛ مردمی که همواره هوشیار بودند و از نظام الهی بارها پشتیبانی کرده‌اند و دشمنان را به این نتیجه رسانده که تنها راه برچیدن این نظام، نابودی ملت آن است. ملتی که حتی با شکم گرسنه پای این نظام ایستاده‌اند و ۴۳ سال است ایستاده‌اند و این ایستادگی ادامه‌دار خواهد بود.
وی افزود: ۴۳ سال از عمر بابرکت انقلاب اسلامی گذشته است. انقلابی که از همان روزهای آغاز حیات خود، مورد تهدید، فتنه و دشمنی بود ولی این انقلاب با وجود همه این موارد ۴۳ سال دوام آورد و توانست حیات سیاسی خود را با افتخار ادامه دهد.
مظفر با اشاره به اینکه وقوع این انقلاب برای دشمنان آن دور از انتظار بود، گفت: انقلاب اسلامی ایران با نام خدا و معنویت محقق شد و گرد یاس و ناامیدی بر دشمنان پاشید.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه کیفیت انقلاب اسلامی با همه انقلاب‌های جهان متفاوت است، تصریح کرد: این انقلاب در همه ابعاد با آن‌ها متفاوت بود. انقلاب اسلامی با اسلحه به پیروزی نرسید؛ انقلاب اسلامی یک انقلاب فرهنگی بود و مردم به بلوغ فکری و آگاهی رسیدند و این آگاهی به انقلاب شکوهمند اسلامی ختم شد.وی ادامه داد: این انقلاب برای آرمان‌های بلندی شکل گرفت. استقلال، آزادی، نظام ولایی، امنیت و پیشرفت؛ همه این‌ها جزو شعارهای اصلی انقلاب اسلامی‌ بود.مظفر با اشاره به مشکلات فعلی خصوصاً مشکلات اقتصادی یادآور شد: هشت سال جنگ تحمیلی بیش از ۱۰۰۰ میلیارد دلار بر کشور و انقلاب نوپای آن خسارت وارد کرد. علی‌رغم بی‌لیاقتی و سوءمدیریت برخی مسئولان، اگر این تحریم‌ها و تهدیدها نبود، وضع کشور به گونه‌ای دیگر بود ولی همه این‌ها مربوط به بخش مدیریتی نیست و بخش اعظم این‌ ناکارآمدی‌ها به دلیل نظام استکباری، تهدیدها و تحریم‌ها است.
وی افزود: در گذشته، ایران کشوری وابسته بود. انقلاب اسلامی به ما استقلال داد و ایران یکی از مستقل‌ترین کشورها در عصر حاضر است. استقلال چیز کمی نیست و بارها در آیات قرآن به استقلال و تحت سلطه طاغوت نبودن اشاره شده که نشان از اهمیت این موضوع دارد.
مظفر با بیان اینکه شیعه پرنده‌ای است که دو بال دارد، یک بال سرخ عاشورایی و یک بال سبز انتظار و با این دو بال، انقلاب ایران همچنان سرپا خواهد بود، خاطرنشان کرد: ما همچنان درگیر دشمنان هستیم و دشمنان به کمتر از نابودی این نظام راضی نمی‌شوند. اینکه بارها گفته‌اند ایران بزرگ‌ترین صخره مقابل آمریکا است، نشان از قدرت و اقتدار ایران دارد.