طرح گازرسانی به ۱۳ روستا و ۱۴ واحد تولیدی صنعتی در دهلران افتتاح و کلنگ‌زنی شد

طی آئینی؛

طی آئینی؛ طرح گازرسانی به ۱۳ روستا و ۱۴ واحد تولیدی صنعتی در دهلران افتتاح و کلنگ‌زنی شد


ایلام-افسانه سلیمانی
مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام گفت: طی آئینی با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام و جمعی از مسئولان محلی منطقه، گازرسانی به ۱۳ روستا و ۱۴ واحد تولیدی صنعتی در شهرستان دهلران به مناسبت ایام الله دهه فجر افتتاح و کلنگ‌زنی شد.
به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان ایلام؛ عباس شمس‌اللهی با بیان اینکه در این آئین، گازرسانی به ۵ روستای علی‌آباد بزرگ و کوچک، گوراب بالا و پائین و فرخ آباد و همچنین ۱۴ واحد تولیدی و صنعتی گازدار شدند، افزود: با گازرسانی به ۵ روستای بخش زرین‌آباد و ۱۴ واحد تولیدی صنعتی شهرستان دهلران  بیش از ۶۵ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات داخلی شرکت ملّی گاز ایران هزینه شده است.
وی با اشاره به اینکه برای گازرسانی به این پروژه ها بیش از ۲۰ کیلومتر شبکه توزیع گاز اجرا شده است، اظهار داشت: با گازرسانی به این روستاها بیش از ۲۲۹ خانوار از نعمت گاز طبیعی برخوردار شدند.
مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام از آغاز عملیات اجرایی و آئین کلنگ‌زنی پروژه گازرسانی به روستاهای تختان، آگره‌بید، بیشه‌دراز، هاویان، کاور، چم هندی، ابوغویر و صمانه در ایام الله دهه فجر خبر داد و
 تصریح کرد: با اجرای گازرسانی در این ۸ روستا، ۴۲۵ خانوار از نعمت گاز طبیعی برخوردار خواهند شد.
شمس‌اللهی با اشاره به اینکه برای گازرسانی به این تعداد روستا
بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات داخلی شرکت ملّی گاز ایران هزینه و ۱۰۰ کیلومتر شبکه توزیع گاز اجرا خواهد شد.
وی با بیان اینکه در ایام الله دهه مبارک فجر، شرکت گاز استان
۴ واحد مرغداری، یک کارخانه آسفالت، ۹ واحد خدماتی تولیدی را گازدار
 نموده است، خاطرنشان کرد: این شرکت در راستای تحقق نامگذاری سال جاری و توجه به واحدهای تولیدی و صنعتی و محرومیت زدایی توجه ویژه‌ای به گازرسانی به صنایع استان داشته است.
شمس‌اللهی با اشاره به اینکه شهرستان دهلران دارای ۴ شهر و
۷۹  روستا می‌باشد که تاکنون ۴ شهر و ۶۳ روستای آن گازدار شده‌ است و تلاش می‌شود روستاهایی که دارای قابلیت گازرسانی هستند در کمترین زمان ممکن گازدار شوند، خاطرنشان کرد: تاکنون ۵۶ واحد تولیدی صنعتی در این شهرستان گازدار شده است.
مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام با بیان اینکه در شهرستان دهلران بیش از ۱۴ هزارو ۶۲۱ خانوار، مشترک گاز طبیعی هستند، گفت: تاکنون ۱۲ هزارو ۲۰۵ انشعاب علمک در مناطق شهری و روستایی شهرستان نصب و ۸۲۱ کیلومتر خطوط انتقال، تغذیه و شبکه توزیع گاز اجرا شده
 است.