کودکان بی دفاع در برابر اُمیکرون

طی روزهای اخیر اخبار متعددی از جان باختان نوزادان چند ماهه و کودکان زیر پنج سال در سراسر کشور بودیم. از سوی دیگر بیمارستان های کودکان از پر شدن بخش های ویژه آی سی یو تخت های پذیرش خبر می دهند و دیدن تصاویر کودکان روی تخت ها و با دستگاه های تنفسی واقعا درد آور است.

کودکان بی دفاع در برابر اُمیکرون

 


طی روزهای اخیر اخبار متعددی از جان باختان نوزادان چند ماهه و کودکان زیر پنج سال در سراسر کشور بودیم. از سوی دیگر بیمارستان های کودکان از پر شدن بخش های ویژه آی سی یو تخت های پذیرش خبر می دهند و دیدن تصاویر کودکان روی تخت ها و با دستگاه های تنفسی واقعا درد آور  است.
کودکانی که این ویروس را ممکن است از والدین خود گزفته باشند اما به سبب ضعیف بودن سیستم ایمنی بندشان آن را تاب نیاورند و درگیر بیمارستان شوند.
ابتدا باید از مسئولان بهداشتی کشور خواست همچون ماه های قبل با سفارش واکسن دوزهای بیشتری را وارد کشور کنند تا واکسیناسیون تکمیل و به قشر کودکان برسیم. نکته دوم باید از میلیون ها هموطنی که تاکنون واکسن نزده اند خواست که به خاطر حفظ سلامت فرزندان و کودکان کشور اقدام به تزریق واکسن کنند.
به خود و عموم مردم کشورمان توصیه می کنیم که همچنان نکات و دستورات بهداشتی و مهمتر از همه ماسک زدن را فراموش نکنیم. کودکان در برابر این بیماری واقعا بی دفاعند بیایید سپر سلامت آنها باشیم.