مساکن اقدام ملی اردبیل تا سال ۱۴۰۲ تحویل داده می‌شوند

مدیرکل راه و شهرسازی اردبیل:

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: تا پایان سال ۱۴۰۲ مساکن اقدام ملی در استان اردبیل تحویل متقاضیان می‌شود.

مساکن اقدام ملی اردبیل تا سال ۱۴۰۲ تحویل داده می‌شوند

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت:  تا پایان سال ۱۴۰۲ مساکن اقدام ملی در استان اردبیل تحویل متقاضیان می‌شود.
محبوب حیدری در گفت‌و گو با مهر، اظهار کرد: در حال حاضر در قالب طرح جهش تولید و اقدام ملی ساخت مسکن در استان اردبیل در حال انجام است که ما با اولویت تکمیل و واگذاری مساکن طرح اقدام ملی را انجام می‌دهیم.
وی تصریح کرد: در قالب این طرح که زمین و منابع اعتباری آن تأمین شده بیش از پنج هزار واحد مسکن در مناطق مختلف استان در حال اجراست که تا پایان سال ۱۴۰۲ این پروژه به سرانجام خواهد رسید.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: در قالب این طرح یک‌هزار و ۵۰۰ واحد در شهرهای مختلف استان و ۳ هزار و ۵۰۰ واحد نیز در شهر اردبیل در حال اجراست که با تأمین زیرساخت‌ها و زمین رایگان به متقاضیان با تلاش پیمانکاران پروژه پیشرفت مناسبی را در مناطق مختلف دارد.
حیدری افزود: هر چند این پروژه با طرح جهش تولید مسکن تلفیق شده و پرداخت تسهیلات بانکی با رقم مناسب انجام می‌شود ولی سعی بر این است تا این طرح هر چه سریع‌تر به سرانجام رسیده و پرونده ساخت و تحویل واحدهای مسکونی به شکل کامل در طرح اقدام ملی مسکن تا ۲ سال آینده به سرانجام برسد.
 مشکل تأمین زمین در اردبیل داریم
مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در مورد آغاز طرح ملی جهش تولید مسکن نیز خاطر نشان کرد: با برنامه‌ریزی‌هایی که امسال انجام شد از سال آینده سعی بر این است تا با تأمین زمین به شکل کامل و طراحی مناسب این پروژه‌ها عملیات ساخت با همت پیمانکاران آغاز شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: ما در شهر اردبیل مشکل تأمین زمین داریم که با پشتیبانی و همراهی استاندار اردبیل و سایر مسئولان قرار است در روزهای آینده با تدبیری مناسب زمین مورد نیاز برای طرح جهش تولید مسکن در اردبیل تأمین شود.
حیدری اضافه کرد: قطعاً از اوایل سال آینده عملیات اجرایی این پروژه نیز شروع خواهد شد و پیش‌بینی می‌کنیم تا ۲ سال آینده فاز اول آن تکمیل و تحویل متقاضیان شود.
 تخصیص ۳۶۵ میلیارد تومان اعتبار سفر به حوزه راه و شهرسازی
مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل اظهار کرد: از مجموع ۶۸۰ میلیارد تومان اعتبار عمرانی استان از محل سفر رئیس جمهور برای کمک به زیرساخت‌ها، ۳۶۵ میلیارد تومان سهم راه و شهرسازی استان اردبیل است.
وی تصریح کرد: در تخصیص یک هفته اخیر ما موفق شدیم بخشی از این منابع را دریافت کنیم که ۲۷۰ میلیارد تومان برای توسعه بزرگراه‌ها،
۶۸ میلیارد تومان برای توسعه راه آهن و ۲۸ میلیارد تومان نیز برای احداث بیمارستان نجف‌زاده اردبیل اختصاص یافته است.
حیدری گفت: در حال حاضر تمامی بزرگراه‌های استان از اردبیل به سرچم گرفته تا اردبیل به آستارا، اردبیل به مشگین‌شهر، پارس‌آّباد به سه راهی مشگین، کلور – درام، رضی – امیرکندی – گرمی به بیله‌سوار و… در حال اجراست.
وی افزود: تا آخر فروردین سال آینده تلاش
 بر این است تا ۵۰ کیلومتر بزرگراه در استان اردبیل به بهره‌برداری برسد و در کنار آن قول می‌دهیم تا در فصل کاری آینده نیز زمینه تکمیل و بهره‌برداری
۵۰ کیلومتر دیگر را نیز تا آبان ماه ۱۴۰۱ فراهم کنیم.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل
خاطر نشان کرد: ۱۲ هزار میلیارد تومان منابع برای توسعه بزرگراه‌ها نیاز است تا ما بتوانیم این پروژه‌های شروع شده را به سرانجام برسانیم.