خبر خوب اين‌كه به روزهاي عادي برگشتيم همراه با كرونا!

نه با توجه به اين‌كه با شروع انواع مشاغل، تعداد مبتلايان و فوتي‌ها در تهران افزايش يافته، ونه با توجه به اين‌كه با وجود كمي و كسري در تعداد وسائل حمل‌ونقل عمومي و عدم امكان رعايت فاصله ايمني و نه حتي با توجه به اين‌كه اگر مردم از خودروي شخصي استفاده مي‌كنند، درصد ابتلاي‌شان به كوويد۱۹ هنگام بنزين زدن بيشتراز ديگران است؛ نه!

خبر خوب اين‌كه به روزهاي عادي برگشتيم همراه با كرونا!

 نه با توجه به اين‌كه با شروع انواع مشاغل، تعداد مبتلايان و فوتي‌ها در تهران افزايش يافته، ونه با توجه به اين‌كه با وجود كمي و كسري در تعداد وسائل حمل‌ونقل عمومي و عدم امكان رعايت فاصله ايمني و نه حتي با توجه به اين‌كه اگر مردم از خودروي شخصي استفاده مي‌كنند، درصد ابتلاي‌شان به كوويد19 هنگام بنزين زدن بيشتراز ديگران است؛ نه!
 نه با توجه به هيچ‌كدام از اين موارد بلكه با توجه به غربالگري سلامت 96 درصد مردم تهران كه البته نتيجه‌اش را هنوز اعلام نكرده‌اند؛ به‌واسطه توصيه به عادت كردن به زندگي با كرونا، شهرها به حالت عادي برگشتند وهم امكان تردد بين استاني وجود دارد و هم بسياري از مشاغل، كسب‌وكار خود را آغاز كردند. كسي هم به نگراني استاندار تهران يا وزير بهداشت و معاونش و يا رئيس ستاد ملي كرونا در مورد احتمال افزايش تعداد مبتلايان و در راه بودن پيك كروناويروس توجهي ندارد و چون درگير سه نوع ويروس كوويد19 در عرصه سلامت و اقتصاد و بحران هستيم، بايد به هم‌زيستي با كرونا عادت كنيم. به گفته يك مقام وزارت بهداشت از اين به بعد حفظ سلامت‌مان در برابر كرونا، به خودمان بستگي دارد، در واقع وارد مرحله آگاهي از مسئوليت اجتماعي و شهروندي شديم و متوجه شديم كه چه‌قدر رعايت بهداشت فردي، بر بهداشت عمومي جامعه تاثير مي‌گذارد. در نتيجه بي‌خيال هشدار سازمان بهداشت جهاني شديم كه نسبت به ابتلاي دوباره بهبوديافتگان، به جهانيان هشدار داده است.
حالا كه مثل يك شهروند مسئول، بايد هواي سلامتي يكديگر را داشته باشيم؛ دوخت‌ودوز ماسك در خانه را يادگرفته‌ايم؛ بلد شده‌ايم چه‌طوري دست‌هايمان را بشوئيم و مي‌توانيم خودمان ماده ضدعفوني كننده بسازيم، بهتر آن است كه برگرديم سركارمان و به اين عادت کنیم!