وزیر کار: زنان سرپرست خانوار، اولویت اول «زیست بوم ملی اشتغال» هستند

وزیر کار: زنان سرپرست خانوار، اولویت اول «زیست بوم ملی اشتغال» هستند


به گزارش ایلنا، موافقت نامه همکاری‌های مشترک معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور وزیر کار و معاون امور زنان ریاست جمهوری امضا شد.
انسیه خزعلی، معاون امور زنان نهاد ریاست جمهوری اظهار امیدواری کرد که با حذف قوانین «دست و پا گیر» زمینه‌های اشتغال زنان فراهم شود.
وی نسبت به حمایت از زنان سرپرست خانوار در زیست بوم ملی اشتغال اظهار امیدواری کرد.
حجت الله عبدالملکی، وزیر تعاون هم با اشار ه به اینکه در «وزارت مردم» ۴ کلان پروژه تعریف شده است، گفت: «در حوزه کار و اشتغال، رفع فقر مطلق و… برنامه داریم. در رابطه با اموال مردم باید یادآور شوم که در این وزارتخانه، ۶۰۰ شرکت وجود دارد که ۴۰۰ تا شرکتی کنترلی و مدیریتی هستند.»  
وی با اشاره به رونمایی از اطلس اشتغال، گفت:«می‌خواهیم که تمام اجزایی که به شغل مرتبط می‌شوند زنجیروار به یکدیگر وصل شوند. امروز بخش مهارت آموزش می‌دهد اما کاری با ایجاد شغل ندارد. بانک وام اشتغال می‌دهد اما با سرنوشت آن کاری ندارد. انگار هر کس به صورت جزیره‌ای کار خود را انجام می‌دهد.»
وزیر کار افزود: «زیست بوم ملی اشتغال اینها رو کنار هم قرار می‌دهد. در بین گروه‌هایی که اولویت دارند و ۳۰۰ گروه را دربرمی‌گیرند؛ زنان سرپرست خانوار اولویت اول ما هستند.»