سرعت افزایش قیمت نفت گرفته شد

قیمت نفت دو درصد افزایش یافت اما تحت تاثیر برنامه کشورهای مصرف کننده برای برداشت نفت از ذخایر اضطراری خود، دومین کاهش هفتگی متوالی را به ثبت رساند.


 


قیمت نفت دو درصد افزایش یافت اما تحت تاثیر برنامه کشورهای مصرف کننده برای برداشت نفت از ذخایر اضطراری خود، دومین کاهش هفتگی متوالی را به ثبت رساند.
به گزارش ایسنا، بهای معاملات نفت برنت با دو دلار و ۲۰ سنت معادل ۲.۱۹ درصد افزایش، در ۱۰۲ دلار و ۷۸ سنت در هر بشکه بسته شد. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا دو دلار و ۲۳ سنت افزایش یافت و در ۹۸ دلار و ۲۶ سنت در هر بشکه بسته شد. نفت برنت برای کل هفته ۱.۵ درصد و وست تگزاس اینترمدیت یک درصد کاهش داشت. این دو شاخص چندین هفته است که در بالاترین نوسان از ژوئن سال ۲۰۲۰ قرار دارند.
جان کیلداف از شرکت اگین کپیتال گفت:‌ معاملات هر روز نوسانی هستند و بهای قراردادها درست پیش از زمان نهایی شدن، بالاتر می رود.کشورهای عضو آژانس بین المللی انرژی ۶۰ میلیون بشکه نفت در شش ماه آینده از ذخایر اضطراری برداشت خواهند کرد و آمریکا هم ۱۸۰ میلیون بشکه از ذخایر استراتژیک خود آزاد می کند.
فیلیپ فلاین، تحلیلگر شرکت پرایس فیوچرز در این باره گفت: این نگرانی وجود دارد که پایین بردن قیمتها به صورت مصنوعی، تنها تقاضا را افزایش خواهد داد و عرضه مذکور به سرعت تمام خواهد شد.
تحلیلگران گروه ANZ Research در یادداشتی نوشتند: اگر چه این بزرگترین آزادسازی نفت از ذخایر استراتژیک است اما عوامل بنیادین بازار را نمی‌تواند تغییر دهد و احتمالا، افزایش بیشتر تولید از سوی تولیدکنندگان بزرگ را به تاخیر می‌اندازد. این برداشت چشمگیر از ذخایر اضطراری ممکن است مانع از آن شود که اوپک و تولیدکنندگان نفت شیل آمریکا حتی با وجود ماندن قیمتها در حدود ۱۰۰ دلار در هر بشکه، به افزایش تولیدشان سرعت دهند.