نظارت جدی بر رعایت پروتکل‎های بهداشتی در مدارس شهرستان دماوند ادامه یابد

فرماندار شهرستان دماوند:

فرماندار شهرستان دماوند با بیان اينکه نظارت جدی بر رعایت پروتکل‎های بهداشتی در مدارس این شهرستان ادامه یابد، گفت: هنرستان کشاورزی دماوند از ظرفیت خوبی برای تولیدات دانش بنیان برخوردار است.


 


دماوند- امیرحسین صادقعلی
فرماندار شهرستان دماوند با بیان اينکه نظارت جدی بر رعایت پروتکل‎های بهداشتی در مدارس این شهرستان ادامه یابد، گفت: هنرستان کشاورزی دماوند از ظرفیت خوبی برای تولیدات دانش بنیان برخوردار است.
به گزارش خبرنگار آفرینش، نخستین نشست شورای آموزش و پرورش دماوند در سال ۱۴۰۱ به ریاست رضا طاهرخانی، فرماندار شهرستان دماوند و با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین فتاح دماوندی، امام جمعه شهرستان دماوند، حجت الاسلام والمسلمین میر شریفی، امام جمعه شهر آبسرد، صفری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند، بخشدار مرکزی، رئیس آموزش و پرورش دماوند و سایر اعضای شورا در سالن جلسات آموزش و پرورش دماوند برگزار شد.
رضا طاهرخانی فرماندار شهرستان دماوند در نخستین جلسه شورای آموزش پرورش دماوند در سال جاری با اشاره به نقش مهم آموزش و پرورش در تحقق شعار سال اظهار کرد: با توجه با تأکیدات مقام معظم رهبری نسبت به شعار سال و لزوم تحقق آن در جامعه، همه دستگاه‎ها باید در این خصوص برنامه‏ریزی‏های لازم را انجام دهند و در این میان آموزش و پرورش نقش مهم و قابل توجهی درحوزه دانش بنیان دارد و بی تردید آموزش و پرورش، «پیشران جامعه دانش بنیان» است.
فرماندار شهرستان دماوند گفت: یکی از راهکارهای توسعه دانش بنیان در آموزش و پرورش، شناخت آینده و آینده پژوهی است که با ظهور و بروز فناوری های جدید در جهان دائما در حال تغییر است، لذا باید تلاش شود که مسیر آینده، کاملا شناخته شود چون آینده دانش آموزان در دستان آموزش و پرورش است و نباید این مسئله مهم نادیده گرفته شود و اگر در این مسیر خطایی صورت پذیرد منجر به آسیب‎های اجتماعی برای دانش آموزان خواهد شد.
طاهر خانی با تأکید بر اینکه دستگاه تعلیم و تربیت باید «دانش بنیان» باشد، تصریح کرد: امروزه، تنها پوشش تحصیلی دانش آموزان، ما را به هدف مطلوب تعلیم و تربیت نمی‌رساند بلکه «پوشش تحصیلی با کیفیت» مطرح است و یکی از راه های رسیدن مطلوب به این هدف، انجام فعالیت‏های دستگاه تعلیم و تربیت بر پایه دانش است.
فرماندار شهرستان دماوند افزود: یکی از مهم ترین اقدامات آموزش و پرورش در این حوزه استعداد یابی دانش آموزان و هدایت آنها به سمت موضوعات
دانش بنیان است و این نهاد دارای ظرفیت عملی بالایی برای تربیت نیروی کار است و آموزش و پرورش می‌تواند با پرورش درست دانش‌آموزان، باعث تربیت نسلی خلاق، ایده پرداز و کارآفرین شود و از این طریق در جامعه اشتغال آفرینی را افزایش دهد.
رضا طاهر خانی در پایان با اشاره با لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی در مدارس و مراکز آموزش عالی در شهرستان گفت: رعایت کامل پروتکل‎های بهداشتی از قبیل استفاده دانش آموزان، معلمان، اساتید و دانشجویان از ماسک و حفظ فاصله اجتماعی، الزامی است و نظارت جدی تیم های بازرسی بر رعایت پروتکل‎های بهداشتی در مدارس ادامه خواهد یافت.
  هنرستان های فنی ،حرفه ای و کشاورزی می‎توانند نقش ویژه ای در کار آفرینی و اشتغالزایی ایفا نمایند
فرماندار شهرستان دماوند در جلسه شورای آموزش و پرورش دماوند با تأکید بر نقش آموزش‌های ترکیبی و مهارتی در کارآفرینی و ایجاد اشتغال، گفت: یکی از اهداف آموزشی در هنرستان‎ها، بهبود توانایی‎های فردی و تخصصی هنرجویان است و آموزش‌های هنرستانی می‌تواند از طریق افزایش دانش و مهارت در هنرجویان، باعث ارتقای سطح اشتغال زایی و کارآفرینی در جامعه شود.
رضا طاهر خانی افزود: هنرستان های فنی، حرفه ای و کشاورزی در مجموعه آموزش و پرورش شهرستان دماوند، بهترین ظرفیت را برای ایجاد توانمند سازی نیروی کار دارند و در این خصوص می‎توانند نقش ویژه ای را در کار آفرینی و اشتغالزایی ایفا کنند.
وی اظهار داشت : هنرستان کشاورزی شهید رجایی شهرستان دماوند از پتانسیل بالایی جهت آموزش نیروهای متخصص و کار آفرین در حوزه کشاورزی برخوردار است و پیگیری‎هایی نیز در جهت تقویت، تجهیز و گسترش این هنرستان با مدیران استانی انجام شده است که می‎توان از ظرفیت آن برای تولیدات دانش بنیان در حوزه کشاورزی استفاده نمود.
رضا طاهرخانی گفت:  با توجه به وضعیت اشتغال در شهرستان دماوند، هنرستان‎ها با آموزش‎های فنی و مهارتی نقش موثری در سوق دادن دانش آموزان به بازار کار مورد علاقه خود و در نهایت ایجاد اشتغال، تولید و درآمدزایی دارند.