آیا بازرگام فقط برای ابتدای کار بود؟!

مشکلات معیشتی مردم و قیمت هایی که از هیچ وزیر و مسئولی حرف شنوی ندارند،فشار سنگینی را بر جامعه تحمیل کرده و هر روز بر آن افزوده می شود. مردم نسبت به دغدغه دولت در تأمین حداقل های معیشتی امیدوار بوده و هستند و برخی اقدامات همچون راه اندازی سایت بازرگام جهت عرضه اقلام تنظیم بازاری موجب تقویت امید مردم برای خرید مایحتاج اولیه خود در این وانفسای قیمت ها بود

آیا بازرگام فقط برای ابتدای کار بود؟!

 


مشکلات معیشتی مردم و قیمت هایی که از هیچ وزیر و مسئولی حرف شنوی ندارند،فشار سنگینی را بر جامعه تحمیل کرده و هر روز بر آن افزوده
می شود. مردم نسبت به دغدغه دولت در تأمین حداقل های معیشتی امیدوار بوده و هستند و برخی اقدامات همچون راه اندازی سایت بازرگام جهت عرضه اقلام تنظیم بازاری موجب تقویت امید مردم برای خرید مایحتاج اولیه خود در این وانفسای قیمت ها بود.
اگرچه اقلام توزیعی در این سایت از کیفیت بالایی برخوردار نبود اما به هرحال برای مردمی که توانایی خرید گوشت و مرغ تازه ندارند، مرغ و گوشت یخی هم غنیمت است!. ولی مدتی است که این سایت جز اقلامی محدود همچون پنیر و کره و خامه و اخیراً ماکارونی و روغن چیزی برای عرضه ندارد و عملاً گوشت و مرغ و شیر از آن حذف شده است. ضمن این که خریدهای محدود از این سایت با هزینه ارسال بالایی صورت می گیرد که صرفه ای برای مصرف کننده ندارد و عملاً از اثربخشی قبلی خبری نیست.
مشخص نیست چرا اقدامات و برنامه های اجرایی در جهت کنترل
قیمت ها و کاهش فشار بر مردم به ثمرنمی نشیند و اثرش بسیار کوتاه و گذراست، اما واقعیت این است که مردم توقع دارند تا حداقل های معیشتشان تامین شود و اگر تصمیمی در جهت کمک به سفره مردم صورت می گیرد کوتاه و دفعی نباشد تا حداقل قدری نگرانی های اقتصادی جامعه را کاهش دهد. نبود اقلام تنظیم بازاری باید مستمر به دست مردم برسد و به لحاظ روانی موجب افزایش تقاضا و هجوم برای خرید نگردد.