لطفاً بانک ها را توجیه کنید

اخیراً از سوی بانک مرکزی دستورالعمل گرفتن وام تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان و پذیرش موارد مختلف به عنوان تضمین منتشر شد و همگان از آن مطلع شدند و قطعاً این موضوع پیش از انتشار عمومی، به اطلاع بانک ها رسیده است تا سازوکار اجرایی آن را فراهم کنند.

لطفاً بانک ها را توجیه کنید

 


اخیراً از سوی بانک مرکزی دستورالعمل گرفتن وام تا سقف 200 میلیون تومان و پذیرش موارد مختلف به عنوان تضمین منتشر شد و همگان از آن مطلع شدند و قطعاً این موضوع پیش از انتشار عمومی، به اطلاع بانک ها رسیده است تا سازوکار اجرایی آن را فراهم کنند.
اینکه چک و سفته و یا حساب یارانه و یا جوازکسب برای تضمین مورد قبول می باشد، موضوعی است که از سوی همگان مورد پذیرش است جز بانک ها!.
 مراجعه کنندگان به هر بانکی که می روند و تقاضای تسهیلات با شرایط و مصوبات بانک مرکزی را دارند بانک ها هیچ جواب مشخص و راهکار موثری به آنها ارائه
نمی دهند و خیلی علنی به آنها می گویند که وام نمی دهند.
آن دسته از بانک هایی هم که تشکیل پرونده برای اعطا تسهیلات می کنند در مرحله گرفتن تضمین شرایطی را مطرح می کنند که عملاً امکانش برای مردم فراهم نیست. تمام آنچه بانک مرکزی به عنوان تضمین قبول کرده است را
بانک ها قبول ندارند و صرفاً نامه کسر از حقوق از کارمندان رسمی را
می پذیرند و حتی کارمندان شرکت های خصوصی را نیز قبول نمی کنند.
اگر این مصوبه بانک مرکزی است پس بهتر است نهادهای نظارتی در این باره وارد عمل شوند و تکلیف مردم با بانک ها را مشخص کنند. اگر مصوبات بانک مرکزی برای بانک ها اعتباری ندارد پس وقت و اعصاب مردم بی جهت تلف نکنید.
البته اگر شما آشنا داشته باشید تمام این قوانین و مصوبات و سخت گیری ها به یکباره حذف می شوند و پرداخت تسهیلات به آسانی و با سلیقه و شرایط شما پرداخت خواهد شد!