وزیر راه و شهرسازی پیشنهاد داد : وام ودیعه مسکن ۱۰۰ میلیون تومان شود، وام خرید ۷۰۰ میلیون

وزیر راه و شهرسازی از بررسی پیشنهاد افزایش وام ودیعه مسکن در تهران به ۱۰۰ و خرید مسکن به ۷۰۰ میلیون تومان در جلسه امروز شورای عالی مسکن به ریاست رئیس جمهور خبر داد.

وزیر راه و شهرسازی پیشنهاد داد : وام ودیعه مسکن ۱۰۰ میلیون تومان شود،  وام خرید ۷۰۰ میلیون

 

وزیر راه و شهرسازی از بررسی پیشنهاد افزایش وام ودیعه مسکن در تهران به ۱۰۰ و خرید مسکن به  ۷۰۰ میلیون تومان در جلسه امروز شورای عالی مسکن به ریاست رئیس جمهور خبر داد.
به گزارش  مهر، رستم قاسمی در حاشیه دیدار با وزیر زیرساخت ارمنستان در جمع خبرنگاران درباره وام ودیعه مسکن گفت: در خصوص بازار مسکن باید گفت این بازار ملتهب و در ستاد تنظیم بازار جلساتی برای آن در نظر گرفته شده است. بسته‌ای هم در این خصوص وزارت راه و شهرسازی به ستاد تنظیم بازار ارائه کرده است.
وی درباره وام ودیعه مسکن اظهار داشت: امروز رقم جدید وام ودیعه مسکن در شورای عالی مسکن با حضور رئیس جمهور به تصویب می‌رسد. پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی افزایش این وام درتهران به
 ۱۰۰ میلیون تومان است.
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه با شورای پول و اعتبار در خصوص نرخ سود وام ودیعه مسکن مخالفیم، گفت: نباید سقف قرارداد اجاره مسکن در تهران از
 ۲۵ درصد بیشتر شود. قرار است امروز در جلسه شورای عالی مسکن به ریاست رئیس جمهور موضوع انتقال سامانه اتحادیه مشاوران املاک به سامانه وزارت راه و شهرسازی مطرح و تصویب شود. در این صورت می‌توانیم از رقم قرارداد اجاره سالانه هر واحد مطلع شویم و اجازه ندهیم موجری از سقف تعیین شده مبلغ اجاره را افزایش دهد.
قاسمی درباره وام خرید مسکن تصریح کرد: امروز همچنین در جلسه شورای عالی مسکن، افزایش سقف وام خرید مسکن مطرح خواهد شد. پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیون تومان در تهران است.