خدمات بدون منت درالويت امورقرار دارد

دكتر فخر موسوي رئيس بيمارستان تخصصي قلب حشمت:

خدمات بدون منت درالويت امورقرار دارد چون اين خواست دكتر سالاري رياست محترم دانشگاه علوم پزشكي گيلان است.

خدمات بدون منت درالويت امورقرار دارد

 


 

 خدمات بدون منت درالويت امورقرار دارد چون اين خواست دكتر سالاري رياست محترم دانشگاه علوم پزشكي گيلان است.
آري بيمارستان فوق‌تخصصي قلب حشمت رشت با بيش از 75 سال قدمت خوشبختانه با حضور دكتر فخر موسوي فوق‌تخصص قلب هنوز هم در ارائه خدمات به بيماران پيشتاز است.
گفتني است دكتر فخر موسوي رئيس بيمارستان مركز آموزشي و درماني قلب حشمت يك شبه رئيس نشده. او  از زماني كه فارغ‌التحصيل شد طرح خود در همين بيمارستان با موفقيت گذراند و توانست نظر مديران مركزي را به خود جلب كند تا اينكه استخدام رسمي شود. حتي چند سالي هم به عنوان معاون خدمات جالب توجه‌اي داشت و بالاخره بعداز سالهاي متمادي توانست به عنوان رياست بيمارستان انتخاب شود.
 اين مراتب در جامعه بسيار ارزشمند است چون اين افراد زماني كه در رأس مسئوليت قرار بگيرند مديراني موفق هستند و حتي قادرند در
بی شرايطي كار كنند خدمات‌دهي داشته باشند و حتي پيگير رضايت‌مندي هم باشند. پس همه مديراني كه توانسته‌اند مراتب ارتقاء خود را پله به پله طي كنند سپس به عنوان مدير انتخاب و معرفي شوند بايد حمايت و همراهي كنيم چون اين افراد در طي دوران خدمت درد را لمس كرده‌اند و درد كشيده هم طبيب است و مطمئناً با تجاربي كه دارند مي‌توانند منشأ خدمات ارزنده‌اي باشند.
دكتر فخر موسوي رئيس بيمارستان قلب حشمت رشت مي‌گويد توسعه خدمات‌دهي به مردم با توسعه امكانات قابل اجرا است البته بايد از دكتر سالاري تقدير كنيم چون با ورود اين پزشك مردمي در رأس دانشگاه پزشكي ما شاهد توسعه
بيمارستان هاي موجود در سطح گيلان هستيم ازجمله با احداث ساختمان مجهز جهت توسعه اورژانس راه‌اندازي كرديم تا خدمات بموقع و بهتر به بيماران عزيز ارائه دهيم. همچنان اتاق عمل را  اضافه كرديم تا نوبتهاي طولاني بيماران قلبي را كوتاهتر كنيم و البته نبايد از زحمات دكتر سيدمهدي موسوي معاون توسعه مديريت و منابع و برنامه‌ريزي دانشگاه علوم پزشكي گيلان غافل باشيم چون انصافاً در همه مواقع  همراه هستند و توجه زيادي به بيمارستان قلب حشمت دارند.
دكتر فخر موسوي در ادامه افزودند ما فاقد اكوي مجهز بوديم كه اخيراً يك دستگاه اكومری خريداري و راه‌اندازي كرديم و در حال خدمات‌دهي به بيماران عزيز هستيم.
 بايد عنوان كنم كه با اين همه همدلي و تعامل سالانه نزديك به 18 هزار نفر بيمار قلبي از اين بيمارستان خدمات مي‌گيرند و در حال حاضر با تجهيز ايكو – تست ورزش – آنژيوگرافي سالانه حدود 45000 نفر بطورسرپايي در اورژانس ويزيت مي‌شوند.
دكتر فخر موسوي اين مدير مردمي و كاردان مي‌افزايد الحمدالله با تقسيم كار و انتخاب تيمي كاردان كه در رأس آن آقاي مهدوي بعنوان مديریت بيمارستان توانسته‌ايم در خصوص درمان
سکته  های قلبي در كشور رتبه اول را كسب كنيم. البته باید عنوان کنم  كه در بيمارستان‌هاي دولتي افراد كم‌درآمد مراجعه مي‌كنند و حتي زماني هم از پرداخت 3 درصد كل هزينه‌ها عاجزند كه بايد در اين خصوص توجه شود تا هيچ بيماري ناراضي بيمارستان حشمت را ترك نكند بلكه با خاطر‌اتي شيرين از ما ياد كنند.
دكتر در ادامه مي‌گويد آري خدمت كردن در بيمارستان قلب حشمت يك عبادت است بايد به مردم محروم توجه شود چون دستشان تنگ است درآمدي ندارند انصافاً خدمت كردن  به اين مردم نجيب و مهربان هم نزد خداي سبحان ثبت شدني است و هم اينكه رضايتمندي مردم را در كارنامه ثبت خواهيد كرد.
گفتني است دكتر فخرموسوي در يك خانواده فرهنگي رشد كرده است فرهنگيان عزيز هم انسان‌هاي قانعي هستند او اهل شكايت و گله‌مندي نيست. در اتاقش به روي مردم باز است. مرتباً به دفترش  تأكيد دارند كه نبايد مريض يا همراهان بيمار براي ديدار با من با مشكل روبرو شوند.
در حال حاضر حجم مراجعه‌كنندگان قلبي زياد شده، دانشگاه هم به تنهايي قادر نيست در تأمين امكانات جوابگو باشد. مثلاً در حال حاضر 2 دستگاه خانه ويلايي جلوي بيمارستان براي خدمات‌دهي اجاره كرده‌ايم كه ماهانه بيش از 70 ميليون تومان كرايه پرداخت مي‌كنيم از طرفي سال جديد براي تمديد كرايه را اضافه خواهد كرد اين در شرايطي است كه بيمارستان قلب حشمت نه تنها به مردم گيلان سرويس‌دهي مي‌كند بلكه بيماراني از كشورهاي همسايه مثلاً عراق – آذربايجان – باكو – نخجوان نیز به این مرکز مراجعه می‌کنند تا مورد عمل جراحی قلب باز قرار گیرند و از امکانات دولتی استفاده کنند.
 این در شرایطی است که کلیه وسایل و تجهیزات جراحی را باید بیمارستان تأمین کند و در نهایت بیمار مداوا شود و زمان ترخیص با کمتر از 5 درصد هزینه بستری و بعد از مداوا ترخیص می‌شوند که البته در بیشتر اوقات از پرداخت همین رقم ناچیز هم عاجزند. بناچار ما باید بطور رایگان این افراد را ترخیص کنیم.
رئیس بیمارستان قلب حشمت در پایان گفت جا دارد تا از مدیران سابق بیمارستان حشمت آقایان دکتر ویشکاهی – پروفسور برزیگر و خصوصاً
دکتر سیدمهدی موسوی این جراح نامدار قلب که در حال حاضر معاون توسعه مدیریت و منابع و برنامه‌ریزی دانشگاه علوم پزشکی گیلان تقدیر داشته باشم. چون حق‌شناسی از مدیران سابق باید عنوان شود تا همه عزیزان در ارائه خدمات به مردم با انگیزه بیشتری پیشقدم باشند.
دکتر فخر موسوی رئیس بیمارستان حشمت رشت با یک بیت شعر به مصاحبه خود خاتمه داد.
خدایا چنان کن سرانجام کار
                     تو خشنود باشی و ما رستگار
رشت:سیداکبر خوشحال