آمریکا برای توافق پیغام می‌فرستد و از سوی دیگر تحریم می‌کند

رئیسی در اجتماع مردمی هسته‌های جهاد:

رئیس‌ جمهور گفت: آمریکایی‌ها از یک‌سو برای توافق پیغام می‌فرستند و از سوی دیگر تحریم می‌کنند؛ دنیا به ما حق بدهد که به این‌ها بی‌اعتماد باشیم.

آمریکا برای توافق پیغام می‌فرستد و از سوی دیگر تحریم می‌کند


 


رئیس‌ جمهور گفت: آمریکایی‌ها از یک‌سو برای توافق پیغام می‌فرستند و از سوی دیگر تحریم می‌کنند؛ دنیا به ما حق بدهد که به این‌ها بی‌اعتماد باشیم.
به گزارش  مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور  در اجتماع مردمی هسته‌های جهاد و پیشرفت که در محل حسینیه جماران برگزار شد، اظهار داشت: بسیار جلسه مبارکی است؛ عزیزان جهادگر، روز جمعه متبرک به نام حضرت ولیعصر (عج) و مناسبت روز صدور فرمان امام عظیم الشأن در تشکیل جهاد کشاورزی است. زمان، مکان و شرکت کنندگان این جلسه را ممتاز کردند.
وی عنوان کرد: باید یاد همه شهدای جهادگر را گرامی بدارم و بر ارواح بزرگشان درود بفرستیم. نقش جهاد سازندگی در دفاع مقدس و ایجاد امید در دل‌های محرومان و مستضعفان و نقش آن در ناامید کردن دشمنان و نقش آن در خلاقیت و ابتکار عمل در شهر و روستا تعریف می‌شود.
 آمریکایی‌ها از یک‌سو برای توافق پیغام می‌فرستند و از سوی دیگر تحریم می‌کنند
رئیسی تاکید کرد: معنای شکست مفتضحانه آمریکا این است که انقلاب اسلامی دارد راه پیشرفت و آمریکا دارد راه ضعف را طی می‌کند. آنچه باعث برون رفت ما از این شرایط بوده بحث تحمل تحریم‌ها است. آمریکایی‌ها از یک‌سو برای توافق پیغام می‌فرستند و از سوی دیگر تحریم می‌کنند؛ دنیا به ما حق بدهد که به این‌ها بی‌اعتماد باشیم. آمریکایی‌ها میثاق شکن هستند.
وی اضافه کرد: گروه‌های جهادی، حرکت معمولی را جهاد نمی‌دانند. حرکت جهادی توأم با انگیزه، اندیشه، دیدن مقصد، مقصود و هدف و دیدن ابزار دشمن و اراده برای موفقیت بر خواست دشمن است.
 ترغیب دانشجویان به ترک کشور خیانت است
رئیسی با تاکید بر اینکه باید جریان دانشجوی درس خوانده دارای مدارک عالی در کشور و مهاجرت آن را جدی بگیریم، گفت: اینکه دانشجویان ترغیب به ترک کشور شوند خیانت است. باید در حوزه علم و فناوری به قدری جذابیت ایجاد کنیم که جریان علم و فناوری معکوس شود و آنهایی که رفتند پشیمان شوند و برگردند.
وی اضافه کرد: در حوزه کشاورزی نیازمند کار بیشتری هستیم. بسیاری از محصولات غذایی را به کشور وارد می‌کنیم اما نباید اینچنین باشد. این از نمونه کارهای جهادی است که تولید را به سمت تأمین کالاهای اساسی در کشور برود و به استقلال در مواد غذایی و کشاورزی برسیم.رئیس جمهور تاکید کرد: ما نیازمند ایجاد اشتغال با حرکت جهادی هستیم. اگر یک میلیون در سال اشتغال آفرینی نکنیم مانند مسکن دچار عقب ماندگی می‌شویم. تأمین اشتغال و مسکن هم نیاز کشور، هم الزام دولت و هم مصوبه مجلس است. این اقدامات نیازمند حرکت جهادی است. اینکه عزیزان ما در زمان محدود کار بسیار با کیفیت انجام دهند را حمایت خواهیم کرد.رئیسی اضافه کرد: در حوزه مسکن و ایجاد اشتغال با ایجاد اشتغال خانگی نیازمند حرکت جهادی هستیم. در حوزه سلامت، آب و هوای سالم در کشور نیازمند حرکت جهادی هستیم و بخشنامه کار را پیش نمی‌برد.وی با اشاره به موفقیت‌های حاصل شده پیرامون مدیریت کرونا در کشور گفت: علت موفقیت ما در کرونا به دلیل لطف خدا، کمک پزشکان و پای کار بودن نیروهای جهادی بود. ما می‌توانیم در تمام عرصه‌هایی که دیگران با تردید با آن برخورد می‌کنند موفق شویم زیرا ما طرفدار ما می‌توانیم مکتب شهید سلیمانی هستیم. زن و مرد و جوانان ما آمادگی دارند.