اعزام هیات‌های تجاری ایران به پنج منطقه از جهان

مدیرکل امور بین الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

مدیرکل امور بین الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی: اعزام هیات‌های تجاری ایران به پنج منطقه از جهان

 

 


مدیرکل امور بین الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تعامل با کشورهای منطقه و جهان را اولویت دولت سیزدهم عنوان کرد و از امضای قراردادهای مشترک با کشورهای هدف در حوزه های پتروشیمی، سیمان، دارو، محصولات سلولزی و غذایی خبر داد.
حامد فروزان در گفت وگو با ایسنا درباره اقدامات صورت گرفته
در خصوص توسعه دیپلماسی مهارت و تعامل با کشورهای منطقه و همسایه اظهار کرد: موضوع برقراری تعامل و ارتباط با کشورهای همسایه و منطقه به عنوان یکی از سیاستهای مهم و ضروری در اولویت دولت سیزدهم قرار گرفته است. بر این اساس با سفیران اکثر کشورها دیدار و ملاقات داشته و تک تک آنها را به وزارتخانه دعوت کردیم.
وی ادامه داد: مهم‌ترین کاری که در تعامل با سفرا انجام شد، این بود که ظرفیت‌هایی که در مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به خصوص در حوزه اقتصادی وجود دارد را برای آنها تشریح کردیم و از برخی از سفرا برای بازدید از ظرفیتهای مذکور دعوت به عمل آمد.
فروزان افزود: برخی از سفیرانی که چندین سال در ایران مستقر بودند از شرکت‎ها و ظرفیت‎های اقتصادی داخل کشور اطلاع نداشتند و در جریان این ظرفیتها قرار گرفتند. این فرصت و دستاوردی برای ما بود که توانستیم بخش قابل توجهی از ظرفیتهای اقتصادی زیرمجموعه وزارتخانه را برای سفرای کشورهای هدف تشریح کنیم. به همین نسبت اعزام هیات‌های تجاری میان ایران و ‌آن کشورها در دستور کار قرار گرفت و بر اساس آن هیات‌های اعزامی تفاهم نامه‌هایی را با شرکای تجاری خود در آن کشورها منعقد می‎کنند.
به گفته مدیرکل امور بین الملل وزارت کار، شرکت‎های زیرمجموعه شامل شرکت‎های تامین اجتماعی و شستا، ‌شرکت‎های مربوط به صندوق بازنشستگی، شرکت‎های مربوط به صندوق فولاد و صندوق روستائیان و عشایر است.
وی در مورد کشورهای دعوت شده به ایران اظهار کرد: در طول چند ماه گذشته هیات‏های متعدد تجاری را از کشورهای مختلف میزبانی کردیم که از کشورهای حوزه آمریکای جنوبی، آسیای جنوب شرقی، کشورهای منطقه، کشورهای آفریقایی و کشورهای حوزه قفقاز به ایران و حتی به وزارتخانه آمدند و بر اساس نیازهایی که اعلام کردند ارتباطشان را با شرکت‏های زیرمجموعه وزارت کار برقرار کردیم.
به گفته فروزان، جلسات مذاکره و گفت و گو به صورت دو به دو برگزار و قراردادهای خوبی در حوزه های پتروشیمی، سیمان، دارو، محصولات سلولزی و محصولات غذایی منعقد شده است.