تکلیف بازنشستگان را مشخص کنید

با گذشته بیش از سه ماه از سال جدید هنوز تکلیف حقوق بازنشستگان مشخص نشده و افزایش ۱۰درصدی مورد نظر دولت نیز هنوز به تأیید و تصویب نرسیده است. اختلاف نظرها میان دولت و هیأت تطبیق مصوبات در مجلس موجب این تاخیر گردیده است و مشخص نیست تصمیم گیرنده نهایی برای این افزایش محدود حقوق بازنشستگان برعهده کیست؟!

تکلیف بازنشستگان را مشخص کنید

 


با گذشته بیش از سه ماه از سال جدید هنوز تکلیف حقوق بازنشستگان مشخص نشده و افزایش 10درصدی مورد نظر دولت نیز هنوز به تأیید و تصویب نرسیده است. اختلاف نظرها میان دولت و هیأت تطبیق مصوبات در مجلس موجب این تاخیر گردیده است و مشخص نیست تصمیم گیرنده نهایی برای این افزایش محدود حقوق بازنشستگان برعهده کیست؟!
سازمان برنامه و بودجه در رابطه با افزایش حقوق بازنشستگان و اینکه در نهایت چه کسی تصمیم‌گیری می‌کند، اعلام کرده است: «آن چیزی که ما اطلاع داریم و قوانین می‌گویند، هیأت دولت باید تصویب کند که این کار انجام شده و هیأت تطبیق مصوبات مجلس باید باید نظر مشورتی به ریاست محترم مجلس بدهد. پس از آن میان مجلس و دولت جلساتی برگزار می‌شود و در نهایت بر اساس مستندات
تصمیم گیری خواهد شد. تصمیم نهایی بستگی به قانون دارد.»
مشخص نیست منظور از اینکه گفته می شود تصمیم نهایی "بستگی به قانون دارد" یعنی چه؟!. اگر ملاک قانون است باید اذعان داشت که بیش از سه ماه ازسال جدید می گذرد و افزایش حقوق ها محقق نگردیده است و این برخلاف قانون است!. از سوی دیگر براساس قانون افزایش حقوق ها باید مطابق با افزایش سطح تورم باشد و در این مورد نیز قانون رعایت نشده است!.
آنچه درحال حاضر مشاهده می شود معطل ماندن قانون درمیان اختلاف نظرها میان دستگاه های تصمیم گیرنده است. این ناهماهنگی و حتی اختلاف نظرات نباید منجر به معطل ماندن مردم برای دریافت حقوق قانونی آنها گردد. لذا بهتر است هرچه سریعتر وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان تعیین تکلیف شود.