خدمات بي‌‌منت وظيفه ما است چون ما هر چي داريم از اين مردم نجيب و با وفاي گيلان است

مهندس اميري رييس آب فاضلاب شهرستان رشت:

مهندس اميری يكي از چهره‌هاي مردمي و دلسوز و همچنان از مديران كاردان و متخصص اين استان است كه از تجارب بالايي برخوردار است.

خدمات بي‌‌منت وظيفه ما است چون ما هر چي داريم از اين مردم نجيب و با وفاي گيلان است



 


مهندس اميری يكي از چهره‌هاي مردمي و دلسوز و همچنان از مديران كاردان و متخصص اين استان است كه از تجارب بالايي برخوردار است.
مهندس اميري نزديك به 20 سال است كه در شركت آب و فاضلاب مشغول خدمات‌دهي مي باشد او از كارشناسان فني و مطرح در امور آبفا مي‌باشد و همچنان نردبان ترقي را پله به پله طي نموده تا توانست در رأس آبفاي شهرستان رشت انتخاب گردد.
گفتني است كه نزديك به 12 سال در رأس آبفاي شهرستان انزلي خدمات شاياني ارائه داده است. ازجمله مي‌توان به ترميم شبكه‌هاي فرسوده و همچنان را اندازی تصفيه‌خانه غرب انزلي را با ظرفيت بيش از 20000 مترمكعب در شبانه‌روز كه با دست تواناي مهندس اميري اجرا گرديده نام برد و بالاخره آبرساني به منطقه آزاد انزلي و كليه اماكن موجود كه در حال حاضر از آب آشاميدني بهداشتي بهره‌مند هستند از عملكرد مهندس اميري مي‌باشد و هنوز هم در محافل مردمي از ايشان به نيكي ياد
مي‌كنند.
رئيس آب فاضلاب شهرستان رشت مي‌گويد خوشبختانه مهندس  عليپور هميشه در جلسات تأكيد دارند كه تعامل و ايجاد رضايتمندي بايد سرلوحه امور باشد و به همين علت همه رؤساي ادارات آب فاضلاب در سطح استان بايد پاسخگو باشند و هفته‌اي يك روز را به ديدار با مردم اختصاص دهند تا مردم عزيز ما بدون واسطه بتوانند مشكلاتشان را مطرح سازند و اگر احياناً در آن روز جلسه‌اي داشته باشند بايد جلسه را به آخر وقت موكول كنند تا مردمی که براي طرح يك مشكل اين همه راه را طي كرده اند حداقل بتواند به  مدير شهرستان دسترسي پیدا کنند.
اگر احیاناً مدیری در اداره‌ای به ملاقات با مردم بی‌توجهی نشان داده است بلافاصله مورد توبیخ قرار می‌گیرد و مطمئناً اگر تکرار شود در آینده نمی‌تواند با ما همراه باشد. در ادامه از مهندس امیری سوال کردم که چرا به شهروندانی که در خانه‌های نسقی زندگی می‌کنند و اوضاع مالی خوبی ندارند امتیاز آب واگذار نمی‌کنید. البته این در شرایطی است که شرکت گاز و برق با مردم کم‌درآمد همراهی می‌کند اما آب و فاضلاب نه تنها امتیاز آب نمی‌فروشند و حتی مردم هم پیگیر می‌شوند می‌گویند دستور آمده. واقعاً من خبرنگار می‌خواهم در جریان باشم که این دستور از کجا آمده است تا جلوی آب خوردن مردم کم‌درآمد و بی‌بضاعت که در خانه‌های نسق و ارزان‌قیمت زندگی می‌کنند را بگیرند.
مهندس امیری رییس آب فاضلاب شهرستان رشت در ادامه افزود ما یک شرکت خدمات‌رسان هستیم وظیفه داریم به مردم آب بفروشیم و نباید از ارائه خدمات به مردم وفادار خودداری کنیم چون اینگونه برخورد ها باعث نارضایتی می‌شود و مردم حق دارند باید از نعمت آب بهداشتی سالم بهره‌‌مند شوند. امیدوارم که مقامات ذیربط در این خصوص
راه حلی ارائه دهند تا حداقل مردم عزیز ما از آب خوردن محروم نباشند.
شایان ذکر است تعدادی از ارباب رجوع که در شرکت آب و فاضلاب منطقه یک رشت حضور داشتند می‌گفتند ما آب شهر داریم ولی تعدادی از مأمورین منطقه یک به ما مراجعه کردند و گفتند باید بیایید به شما آب بدهیم ما هم آمدیم تا آب بخریم ولی متأسفانه گفتند باید بروید شهرداری، ما هم رفتیم شهرداری آنجا گفتند که خلاف ساخته‌اید گفتیم پس چرا زمان شروع ساخت و ساز شما هیچ ایرادی از این بساز و بفروشها نگرفته‌اید حتی همکاری هم کردید ولی حالا که ما افراد کم‌درآمد ناچاریم از خانه‌های نسقی ارزان قیمت خریداری کنیم دستور می‌دهید به ما آب خوردن ندهند. آخر تو این هوای گرم تابستان چطور زن و بچه‌های ما بدون آب خوردن زندگی کنند. به هر حال مردم عزیز ما سرگردانند ای کاش استاندار بومی گیلان و رییس کل دادگستری استان بخشامه‌ای صادر کنند و به عوامل شهرداری تأکید داشته  باشند  تا از ابتدای شروع ساختمان سازی جلوی خلاف را بگیرند نه  اینکه  بساز و بفروشی‌ها اقدام به ساخت و ساز می‌کنند کسی هم جلودارشان نیست و حتی جلوگیری هم نمی‌شود و اگر جلوگیری می‌شد میدان جهاد منطقه فرهنگیان هزاران آپارتمان بطور نسقی ساخته‌اند البته این ساخت و سازها که دو روزه انجام نشده است. حتماً بیش از یکسال طول کشید اما عوامل شهرداری یا شورای شهر دخالتی نکردند اگر جلوگیری می‌کردند پس چگونه این حجم عظیم ساخت و ساز در استان خصوصاً شهر رشت دیده می‌شود.
حالا که جلوگیری نکردید پس چرا مردم بی‌‌بضاعت که ناچاراً همان خانه‌‌ها را خریداری کردند جلوی آب خوردن آنان را می‌گیرید آیا اینگونه روش مورد تأیید شخص استاندار یا رییس کل دادگستری یا مقام معظم رهبری است؟
رشت – سیداکبر خوشحال