هواداران استقلال حق دارند ناراحت باشند

شاهرخ بیانی پیشکسوت تیم فوتبال استقلال:

شاهرخ بیانی پیشکسوت تیم فوتبال استقلال: هواداران استقلال حق دارند ناراحت باشند

هواداران استقلال حق دارند ناراحت باشند

 

 


شاهرخ بیانی  پیشکسوت تیم فوتبال استقلال ‌ درباره ریکاردو ساپینتو و حضور او به عنوان سرمربی جدید آبی‌پوشان پایتخت گفت : ساپینتو مربی باتجربه‌ای تلقی می‌شود و چندین سال است در عرصه‌ مربی‌گری فعالیت می‌کند. باید دید این مربی در ایران چه کاری انجام می‌دهد. امیدوارم در کارش موفق باشد.وی افزود: موضوع بعدی که اهمیت دارد و سوالی که مطرح می‌شود این است که آیا می‌توانیم ابزار موفقیت را در اختیار ساپینتو قرار دهیم یا نه. متاسفانه استقلال در نقل‌وانتقالات عقب‌ است. برای تیم قهرمان مهم است که شاکله‌اش را حفظ کرده و نقاط ضعفش را با جذب بازیکن جدید برطرف کند، اما هیچ‌کدام از این موارد را در استقلال نمی‌بینیم.
بیانی در رابطه با وضعیت این باشگاه اظهار داشت: استقلال در هر شرایطی استقلال است. این تیم پس از چند فصل قهرمان لیگ برتر شد و همه چیز برای آبی‌پوشان خوب پیش رفت.
او درباره ادعای ساپینتو مبنی بر اینکه او ۴ جام قهرمانی برای استقلال می‌آورد، گفت: این ادعا تبلیغاتی است. همه مربیان دوست دارند قهرمان شوند و او خواسته است تا از نظر روحی و روانی شرایط را درست کند چون هیچ مربی‌ اول کار نمی‌گوید من ۴ قهرمانی می‌آورم. تا مربی با شرایط آشنا نشود، نمی‌تواند درباره آینده صحبت کند. هیچ مربی در دنیا نمی‌تواند بگوید حتماً جام می‌گیرم. بحث من این نیست که سرمربی پرتغالی چه چیزی گفته است، من به این فکر می‌کنم که باشگاه می‌تواند بازیکنان در اختیار او قرار دهد که با استقلال نتیجه بگیرد یا نه.
پیشکسوت تیم فوتبال استقلال با بیان اینکه پرسپولیس بازیکنان زیادی به خدمت گرفته است، گفت: هواداران استقلال به حق ناراحت هستند، چون تیم‌شان تا اینجای کار خوب بسته نشده است. تیمی که قهرمان می‌شود، اسکلت آن باید حفظ شود. رئال مادرید، بارسلونا، میلان و ... به اسکلت تیم‌شان دست نمی‌زنند و تنها دو سه بازیکن جذب می‌کنند. استقلال آنچنان بازیکنی نمی‌خواست. اگر چه محمد دانشگر از استقلال جدا شد، ولی تیم نیاز به بازیکن ندارد. ای کاش قبل از اینکه لیگ به پایان برسد، وضعیت تمدید قراردادها مشخص می‌شد. اگر این کار را می‌کردند این مشکلات پیش نمی‌آمد. در دنیا اینطور نیست که بازی‌ها تمام شود و سپس با بازیکنان برای تمدید قرارداد صحبت کنند. وقتی مسئولان استقلال می‌دانستند قرار است قرارداد امثال دانشگر و حسین‌زاده به پایان برسد، باید زودتر وارد مذاکره می‌شدند.
وی در مورد بالا رفتن مبالغ قراردادها در لیگ برتر خاطرنشان کرد: فصل گذشته بازی‌هایی دیدیم که زیبایی و طراوت نداشت، بنابراین رقم‌هایی که بسته می‌شود در حد مسابقات نیست. لیگ ما باید به اندازه قراردادهایی که بسته می‌شود، ارزش داشته باشد تا طرفداران در ورزشگاه یا از طریق تلویزیون از دیدن بازی‌ها لذت ببرند. من تناسبی بین قیمت بازیکنان و بازی‌های لیگ نمی‌بینم.