تعداد مزارع پرورش ماهيان خاوياري در گلستان افزايش مي‎يابد

سرپرست اداره كل شيلات گلستان:

سرپرست اداره كل شيلات گلستان گفت: با جذب سرمايه گذار و شناسايي ظرفيت‎هاي موجود، تلاش شود در هر شهرستان حداقل ۲ مركز پرورش ماهيان خاوياري راه اندازي گردد. اسماعيل جباري در جلسه شوراي برنامه ريزي شيلات استان تصريح كرد: ظرفيت‏هاي مناسبي مثل سدهاي استان، وجود دارد كه تاكنون از آنها به طور كامل استفاده نشده است

 


گرگان-قهرمان
سرپرست اداره كل شيلات گلستان گفت: با جذب سرمايه گذار و شناسايي ظرفيت‎هاي موجود، تلاش شود در هر شهرستان حداقل 2 مركز پرورش ماهيان خاوياري راه اندازي گردد.
اسماعيل جباري در جلسه شوراي برنامه ريزي شيلات استان تصريح كرد: ظرفيت‏هاي مناسبي مثل سدهاي استان، وجود دارد كه تاكنون از آنها به طور كامل استفاده نشده است.
وي با اشاره به اهميت موضوع بازسازي ذخاير استان بيان داشت: مشكلاتي در مراكز بازسازي ذخاير استان وجود دارد كه اميدواريم بتوانيم با مرتفع نمودن اين مشكلات در سال‎هاي آتي تكثير موفقي به خصوص در گونه ارزشمند فيل‎ماهي داشته باشيم.
سرپرست اداره كل شيلات گلستان با بيان اينكه مديران شهرستاني ظرفيت شهرستان هاي خود را شناسايي كنند اظهار كرد: مديران
شهرستان ها برگزاري نشست هاي تخصصي را در برنامه كاري خود قرار دهند و در اين زمينه استفاده از ظرفيت كارشناسان و متخصصين شيلاتي را در اولويت خود قرار دهند.
وي گفت: خوشبختانه تعامل خوبي با جامعه دانشگاهي و مركز تحقيقات ذخاير آبزيان آب‎هاي داخلي كشور صورت گرفته است و اين عزيزان آمادگي همكاري با شيلات استان را دارند كه به كمك آنها مي‏توانيم با استفاده از تكنولوژي روز، ارتقای توليد را داشته باشيم.
وي با اشاره به توانمندي‎هاي استان گلستان در توليد ماهيان خاوياري اذعان داشت: زماني مركز بازسازي و حفاظت از ذخاير ژنتيكي ماهيان خاوياري شهيد مرجاني بچه ماهي مورد نياز تمام استان‎هاي كشور را تامين مي‎كرد. تلاش مي‎شود با رونق دوباره اين مركز، استان گلستان در تكثير گونه‎هاي ارزشمند ماهيان خاوياري دوباره به رتبه اول كشور تبديل شود.
جباري در پايان گفت: از تلاش شبانه روزي تك تك همكاران و زحمتكشان شيلات در عرصه هاي مختلف آبزي پروري و ... تقدير مي‎شود و يقينا امسال افزايش توليد در آبزي‎پروري به خصوص ميگو را شاهد خواهيم بود.