فرماندار قدس: ضرورت بهره‌برداری از بیمارستان صحرایی در شهرستان قدس

نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان به ریاست فرماندار قدس و با حضور مسئولین دستگاه‌های اجرائی مرتبط در سالن جلسات این فرمانداری برگزار شد.

فرماندار قدس: ضرورت بهره‌برداری از بیمارستان صحرایی در شهرستان قدس

 


شهرستان قدس- مژگان علیقارداشی
نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان به ریاست فرماندار قدس و با حضور مسئولین دستگاه‌های اجرائی مرتبط در سالن جلسات این فرمانداری برگزار شد.
وحید گلی‌کانی در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان
با اشاره به فعالیت در حوزه مدیریت بحران بیان کرد: یکی از موارد حائز اهمیت در شهرستان قدس که نیازمند همفکری و همکاری دستگاه‌های اجرائی مربوطه به ویژه شهرداری می‌باشد، فعالیت در حوزه مدیریت بحران و احصاء امکانات موجود در این زمینه است.
وی با بیان اینکه باید پتانسیل‌های موجود در حوزه مدیریت بحران شناسایی شود، افزود: می‌بایست ضمن شناسایی پتانسیل‌های موجود در بخش خصوصی و دولتی به کسب اطلاعات دقیقی در این حوزه پرداخته شود تا در زمان وقوع بحران استفاده بهینه‌ای از این تجهیزات صورت گیرد.
فرماندار شهرستان قدس در رابطه با استقرار بیمارستان صحرایی در شهرستان گفت: یکی از ظرفیت‌های شهرستان قدس وجود تجهیزات بیمارستان صحرایی است اما به دلیل نبود مکان مناسب به منظور استقرار آن، بهره‌برداری لازم از این تجهیزات صورت نمی‌گیرد و شهرداری و شورا باید نسبت به تامین مکان مناسب و راه‌اندازی مجدد آن با کمک دیگر دستگاه‌ها فعالیت کنند.
مقام عالی دولت در شهرستان قدس عنوان کرد: از برکات روی‌کار آمدن دولت سیزدهم، راه‌اندازی دفتر هلال احمر در سطح شهرستان قدس و ذیل آن افتتاح خانه‌های هلال در محله‌های مختلف شهرستان با هدف ایجاد جامعه ایمن و آماده در مقابل مخاطرات طبیعی و مقابله باحوادث و اقدامات فرهنگی است.
گلی‌کانی با تأکید بر اهمیت احداث سوله های مدیریت بحران در زمان وقوع حوادث ادامه داد: از موارد حائز اهمیت در راستای استقرار سوله مدیریت بحران، بررسی و انتخاب مکان جغرافیایی مناسب است که در شرایط متفاوت می‌توان استفاده‌های مختلفی از آن صورت گیرد که نمونه آن در شهرستان نیز سوله مدیریت بحران پارک حنانه می‌باشد که در نزدیکی محور چیتگر، بیمارستان شهید
 سردار سلیمانی و ریل راه آهن
می‌باشد.
وی در رابطه با تجهیز مناطق مختلف شهر به منظور استفاده در زمان وقوع بحران گفت: در مناطق مختلف شهر می‌بایست در راستای احداث و تجهیز سوله مدیریت بحران فعالیت شود، همچنین در راستای اجرای مانور بهره‌برداری از بیمارستان صحرایی و مانور مدیریت بحران، تمامی دستگاه‌های متولی مکلفند تا پایان تیرماه طرح‌شان به دبیرخانه مدیریت بحران در مجموعه فرمانداری ارسال کنند تا پس از هماهنگی لازم، مانوری در سطح شهرستان با همکاری دستگاه‌های مربوطه در تابستان
سال جاری داشته باشیم.
فرماندار شهرستان قدس با اشاره به قطعی آب در برخی از مناطق شهر اظهار داشت: دستگاه‌های خدمات‌رسان به ویژه در حوزه آب و برق باید
 اطلاع رسانی لازم را در خصوص اعلام ساعات قطعی آب و برق به شهروندان انجام دهند تا از ایجاد بسیاری از مشکلات جلوگیری کنند.