استاندار کردستان: مهارت‌آموزی مهمترین بستر اشتغالزایی است

استاندار کردستان: مهارت‌آموزی مهمترین بستر اشتغالزایی است



اسرین مقصودی -سنندج
استاندار کردستان گفت:یکی از مهمترین راه‌های اشتغال‌آفرینی و رفع بیکاری، توسعه فعالیت‌های فنی و حرفه‌ای و مهارت‌آموزی است.
اسماعیل زارعی کوشا در دیدار با معاون توسعه و مدیریت منابع سازمان فنی و حرفه‌ای کشور بر نقش مهم مهارت آموزی در جوامع امروزی تاکید کرد و گفت:یکی از ضعف‌های بخش آموزش عالی تکیه صرف بر آموزش بدون مهارت است که چالش مهمی در زمینه وروددانش‌آموختگان دانشگاهی به بازار کار است.
وی تاکید کرد: لازمه ورود به بازار کار داشتن مهارت‏های فنی و حرفه‌ای است که در توزیع اعتبارات استانی برای تجهیز و توسعه امکانات و تجهیزات این بخش توجه ویژه‌ای خواهیم داشت.
به گفته استاندار کردستان، این استان ظرفیت و قابلیت بالایی در زمینه صنایع دستی و اشتغال خانگی دارد که به منظور به نمایش گذاشتن نبوغ هنرمندان و کیفیت محصولات مقدمات برپایی نمایشگاه دائمی در استان فراهم شده است.
زارعی کوشا یکی از مهمترین بخش‌های مهارت‌آموزی را آگاه‌سازی مردم و به ویژه جوانان از مزایای آن برشمرد و گفت: باید با تبلیغات موثر و استفاده از فضای مجازی ضمن معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌ها، ابعاد مختلف فن و مهارت بازگو شود.
امیر میمنت آبادی، معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان فنی حرفه‌ای کشور نیز اعتبارات در نظر گرفته شده امسال برای کردستان را بی سابقه عنوان کرد و گفت:این اعتبارات صرف خرید تجهیزات، اتمام طرح‌های
نیمه تمام و افزایش سطح مهارت‌آموزی در استان می‌شود.