تولید بیش از ۹ هزار گیگاوات ساعت برق در سه ماهه نخست ۱۴۰۱ در خوزستان

معاون بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای خوزستان:

معاون بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت:در سه ماهه اول سال جاری ۹ هزار و ۴۵۵ گیگاوات ساعت برق در خوزستان تولید شده و انرژی مصرفی در این بازه زمانی ۲.۵ درصد نسبت به مدت مشابه در سال قبل کاهش داشته است.


اهواز-محمدي
معاون بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت:در  سه ماهه اول سال جاری 9 هزار و 455 گیگاوات ساعت برق در خوزستان تولید شده و انرژی مصرفی در این بازه زمانی 2.5 درصد نسبت به مدت مشابه در سال قبل کاهش داشته است.
سید مهرداد بلادی موسوی بیان کرد: از این مقدار تولید برق، سهم نیروگاه‌های برق‌آبی 2 هزار و 390 گیگاوات ساعت معادل 24 درصد، سهم نیروگاه‌های حرارتی و سیکل ترکیبی برابر با 6 هزار و 918 گیگاوات ساعت معادل 74.5 درصد و سهم نیروگاه‌های تولید پراکنده نیز 147 گیگاوات ساعت، حدود 1.5 درصد از کل انرژی تولیدی بوده است.
وی افزود:40 درصد تولید برق نیروگاه‌های حرارتی و گازی در استان توسط بخش دولتی (نیروگاه رامین و ماهشهر) و 60 درصد توسط نیروگاه‌های بخش خصوصی (زرگان، آبادان، خرمشهر، بهبهان و فجر) تولید و به شبکه تحویل داده شده است.
معاون بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای خوزستان بیان کرد:پیک خرداد ماه 1401 به میزان هشت هزار و 116 مگاوات بوده که نسبت به پیک بار سال قبل 3.4 درصد افزایش داشته است.
وی اضافه کرد:انرژی مصرفی در سه ماهه اول ماه سال 1401 برابر با یک هزار و 114 گیگاوات ساعت بوده که نشان دهنده حدود 2.5 درصد کاهش مصرف انرژی نسبت به مدت مشابه در سال قبل است.
معاون بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای خوزستان تاکید کرد:با توجه به شروع پیک بار، مدیریت مصرف برق و جابجایی مصارف غیر ضروری از ساعات اوج مصرف (14 تا 18 و 21 الی 23 ) به سایر ساعات شبانه روز توسط کلیه مصرف کنندگان امری لازم و ضروری است.
گفتنی است، ظرفیت منصوبه تولید نیروی برق استان خوزستان در بخش انتقال برابر با 13 هزار و 196 مگاوات بوده که از این میزان ظرفیت منصوبه در بخش آبی برابر با هشت هزار و 169 مگاوات و در بخش حرارتی پنج هزار و 27 مگاوات است. ظرفیت بخش DG
(نیروگاه‌های تولید پراکنده) نیز 164 مگاوات است.