نوار ساحلی کشور ظرفیت خوبی برای پرورش آبزیان دارد

وزیر جهاد کشاورزی:

وزیر جهاد کشاورزی، پرورش ماهیان خاویاری، میگو و پرورش ماهی در قفس را از ظرفیت‌های نوار ساحلی کشور دانست و گفت که باید در بخش شیلات سرمایه‌گذاری‌های خوبی صورت گیرد

نوار ساحلی کشور ظرفیت خوبی برای پرورش آبزیان دارد

 

 


وزیر جهاد کشاورزی، پرورش ماهیان خاویاری، میگو و پرورش ماهی در قفس را از ظرفیت‌های
نوار ساحلی کشور دانست و گفت که باید در بخش شیلات سرمایه‌گذاری‌های خوبی صورت گیرد.
به گزارش ایسنا سیدجواد ساداتی‌نژاد در هفتمین همایش ملی ماهیان خاویاری و صنایع وابسته با اشاره به مغفول ماندن سرمایه گذاری در بخش شیلات گفت: ظرفیت‌های بی‌نظیری در ۵۸۰۰ کیلومتر نوار ساحلی ایران وجود دارد و ظرفیت اشتغال آفرینی در این زمینه قابل‌ توجه است ولی در این سال‌ها کمتر به آن توجه شده است.
وی ادامه داد: برداشت من این است که در حوزه تغییرات اقلیمی و مباحث مربوط به بحران آب، حوزه شیلات می‌تواند یاری‌رسان باشد. یعنی اگر در الگوی مصرف تغییر ایجاد شود و ماهی در بشقاب ایرانی پررنگ شود، بشقاب غذای ایرانی کم آب‌تر می‌شود.
وزیر جهاد کشاورری اضافه کرد: اگر می‌خواهیم ماهی جای خود را در سفره  مردم باز کند، باید تمهیدات ویژه‌ای برای آن در نظر گرفته شود که بخشی از آن به ارزان‌سازی تولید ماهی و فرهنگ‌سازی مصرف  بازمی‌گردد.
وی تصریح کرد: باید از سرمایه‌گذاران سایر حوزه‌ها برای سرمایه گذاری در این بخش دعوت کنیم و البته وظیفه دولت‌ها این است که در حوزه ارزش‌افزوده اقدام کنند که این بخش قابل‌ رقابت با سایر بخش‌های صنعتی، معدنی و پتروشیمی‌ها باشد.
وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد: پرورش ماهیان خاویاری، میگو و پرورش ماهی در قفس در نوار ساحلی ظرفیت‌های بسیار خوبی است که باید از آنها بهره ببریم.
وی در بخش دیگری از صحبت هایش گفت:بانک‌ها نمی‌توانند با ذهنیت گذشته در سرمایه‌گذاری جدید در حوزه تولید کمک کنند. عدد و رقم‌ها پس از اجرای طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها متفاوت شده است، به طور مثال اکنون در حال خرید گندم از کشاورزان هستیم و برای آن ۷۰ هزار میلیارد تومان باید پرداخت کنیم، در حالی که سال گذشته این اعداد کمتر بودند.از این‌ رو مقیاس حمایتی بانک‌ها باید ضریب بیشتری به خود بگیرد.