تصویب ۶ پروژه آب و فاضلاب برای گذر از پیک مصرف آب تبریز در تابستان امسال

رئیس شورای هماهنگی مدیران وزارت نیرو در آذربایجان شرقی:

رئیس شورای هماهنگی مدیران وزارت نیرو در آذربایجان شرقی: تصویب ۶ پروژه آب و فاضلاب برای گذر از پیک مصرف آب تبریز در تابستان امسال



تبریز-توفیقی
رئیس شورای هماهنگی مدیران وزارت نیرو در آذربایجان شرقی
 گفت:۶ پروژه مهم در مورد آب و فاضلاب استان در سفر رئیس جمهور تصویب شد تا مشکلات موجود در زمان اوج مصرف آب تبریز در تابستان رفع شود.
غفارزاده اظهار کرد:تکمیل طرح آبرسانی مدول دوم تصفیه خانه تبریز، آبرسانی اضطراری به کلانشهر تبریز برای گذر از پیک امسال در قالب حفر چاه جدید، انتقال آب نهند و جداسازی آب شرب و صنعت در این سفر مصوب و اعتبار آن تخصیص یافت.
وی ادامه داد:افزایش مخازن آب شرب تبریز و سایر نقاط استان، آبرسانی به روستاها شامل آبرسانی به ۶۴ روستای شهرستان ورزقان، ۷۲ روستای شهرستان کلیبر و خداآفرین در قالب طرح آزادگان۲ انجام می‏شود.
غفارزاده با اشاره به اینکه طرح آبرسانی به ۱۰ هزار روستا در قالب محرومیت زدایی روستاها برنامه ریزی شده است، گفت: سهم
 آذربایجان شرقی از این تعداد از ۱۲۱ روستا به ۵۰۰ روستا افزایش یافت که تحت عنوان قرارگاه امام حسن(ع) اجرایی می‏شود.
وی افزود:البته برخی از این طرح ها آغاز شده و تا ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی نیز دارند.
وی یادآور شد:اجرای برخی از پروژه‌های مصوب یک ساله بوده و باید امسال به پایان برسند و برخی دیگر ۲ ساله هستند و اعتبارات هم بر همین اساس مشخص شده است.
وی اضافه کرد: یک هزار هکتار از شبکه سهند باید امسال به پایان برسد و ۱۲۰۰ هکتار از شبکه آی دوغموش نیز از برنامه‌های امسال به حساب می آید.
رئیس شورای هماهنگی مدیران وزارت نیرو در آذربایجان شرقی ادامه داد: آبرسانی به میانه و سد گرمی چای باید امسال به پایان
 برسد.
غفارزاده خاطرنشان کرد:برخی طرح‌ها مقطعی پیشرفت خواهند داشت مثل شبکه سهند، قلعه چای و سد آیدوغموش که در ۲ سال آینده به پایان می‏رسند.