موضوعات فرهنگی در روستاها مورد توجه ویژه قرار گرفته است

سرپرست بخشداری ملارد:

سرپرست بخشداری ملارد: موضوعات فرهنگی در روستاها مورد توجه ویژه قرار گرفته است

 

 


ملارد-برزگر
طی نشست خبری که با حضور یزدان یار سرپرست بخشداری ملارد ، شیرعلی رئیس
شورای اسلامی شهرستان ملارد، بیات رئیس شورای بخش شهرستان، سلحشور عضو شورای اسلامی شهرملارد و کاووسی مشاور فرماندار و مدیریت ارتباطات و اموربین الملل فرمانداری ملارد برگزار گردید ،دکتر یزدان یار با اشاره به جایگاه مهم رسانه ها اذعان داشت:داشتن شفافیت در کارها وایجاد ارتباط بامردم از طریق پل ارتباطی اصحاب رسانه و ارائه گزارش یک مدیر به مردم از ملزومات نظام و دانستن را حق مردم است.
دکتر یزدان یار در ادامه با اشاره به اینکه بخش مرکزی ملارد شامل ۱۲روستا است که همگی توسط دهیاران اداره می‏شود، گفت:مساحت حریم روستایی ملارد ۴هزار و ۹ هکتار می‏باشد که در مجموعه نظارتی شهرداری قرار دارد و براساس نیاز سنجی و تعریف پروژه ها از طرف دهیاری‏ها و شوراهای روستا ، اقدام
 به انجام فعالیت‏های عمرانی کردیم.
همچنین موضوعات فرهنگی در روستاها مورد توجه ویژه قرار گرفته است زیرا اگر به سرانه‏های فرهنگی توجه نشود مشکلات اجتماعی در آینده پیش خواهد آمد.
سرپرست بخشداری ملارد در ادامه اظهار داشت:از سال ۱۳۹۵ که سوابق و مکاتبات مربوطه در خصوص تفاهم بخشدار وقت با شهرداری ملارد برای انتقال اختیارات حوزه حریم به شهرداری می‏گذرد،  شهرداران وقت با توجه به فعالیت‏هایی که در حوزه حریم انجام می‏دهند تکالیف قانونی دارند و درآمدهایی حاصل در حوزه هایی که بخشداری مشخص کرده باید هزینه شوند، زیرا در سنوات پیش هم همین رویه قابل اجرا بوده اما به صورت متمرکز، مقطعی و نقطه ای هزینه شده است.
دکتر یزدان یار تصریح کرد:به یاری خداوند امسال نیز با رویکرد و نگاه ویژه مدیریت شهری ملارد علیرغم وجود مشکلات اعتباراتی در بحث ارزش افزوده ، تخصیص اعتبارات بسیار مناسبی بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان پیش بینی و محقق شده که البته به اضافه ضریب ۲۵ درصد آن ، حدودا ۱۸ الی ۲۰ میلیارد تومان قابل افزایش خواهد بود.
وی خاطرنشان کرد:حال اگر این اعتبار را بنا بر روال گذشته در یک حوزه سرمایه گذاری و اقدام به تعریف پروژه خاصی کنیم عملا این اقدام صورت نخواهد پذیرفت  ، به این دلیل که با مشکلاتی از جمله افزایش قیمت‏ها مواجه و مهمتر اینکه روحیه عدالت محوری با هدف بهره مندی متناسب همگان از خدمات که هم نگاه دولت و هم تاکید فرماندار شهرستان مهندس کریمی است ، عملی نخواهد شد.
سرپرست بخشداری ملارد در ادامه گفت:عمده درخواست هایی که از جانب مردم مطرح شده در زمینه های حوزه زیرساخت ،آسفالت معابر، تامین آب شرب و آب کشاورزی، ایجاد اماکن ورزشی،روشنایی معابر به دلیل مسائل امنیتی و نظر کارشناسان نیروی انتظامی می‏باشد چرا که بخشی از سرقت‏ها به علت کاهش روشنایی معابراست.لذا در تمامی روستاها اعتبارات حوزه حریم تخصیص یافته و در مرحله عملیاتی و اجرایی قرار گرفته اند.
دکتر یزدان یار با اشاره به برخی پروژه های صورت گرفته در این روستاها گفت:صرف نظر از اعتباراتی که در حوزه پروژه های حریم داشتیم  دهیاران روستاها را موظف کردیم تا برای روستاهایشان پروژه تعریف نمایند. پیرو این مهم در روستای قشلاق ۲/۵ میلیارد پروژه تعریف شده که در زمینه های آسفالت و آب شرب هستند.
سرپرست بخشداری ملارد تصریح کرد: یکی از مشکلات جدی که با آن مواجه هستیم، بحث مهاجرت معکوس از شهرهای بزرگ به شهرستان های اقماری است که طی سال‎های اخیر افزایش چشمگیری یافته و جمعیتی بالغ بر دو الی سه برابری را ایجاد نموده که به لحاظ فرهنگی و تخصیص اعتبارات متناسب با بارگذاری این تعداد جمعیت نیست بنابراین با این تعریف، بازگشت به روستا دیگر مفهومی ندارد و مصادیق خود را از دست داده است لذا در تلاشیم تا با برنامه ریزی طرح‏های خوبی را برای برخی از این روستاها داشته باشیم تا از مشکلات  بکاهیم.
سرپرست بخشداری ملارد درخصوص
ساخت و ساز غیرمجاز عنوان کرد:مساحت حریمی که در روستاهای بخش مرکزی می‏باشد حدودا ۴ هزار و ۹ هکتار است که زیرنظر مجموعه نظارتی شهرداری قرار دارد دو لکه محدوده که در روستای بیدگنه که در ملارد ویلای جنوبی تحت نظارت پلیس ساختمانی بخشداری است که الباقی را شهرداری نظارت خواهد کرد.از این مساحت نامبرده در دو سال گذشته قریب به ۴۰ هکتار آن دستخوش تغییرکاربری و ساخت و ساز غیرمجاز واقع شده است.