مهم‌ترین هدف ما گسترش علم نافع در کشور است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران :

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با تاکید بر اینکه فارغ التحصیلان رشته های علوم پزشکی به خانه و دانشگاه خود متعهد باشند، گفت: البته در این زمینه سختی و مشکلات وجود دارد اما این‌ها دلیل نمی‌شود ما کنار بکشیم. بنابراین می‌ایستیم و ایرانمان را بهتر از پیش می‌سازیم.

 


رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با تاکید بر اینکه فارغ التحصیلان رشته های علوم پزشکی به خانه و دانشگاه خود متعهد باشند، گفت: البته در این زمینه سختی و مشکلات وجود دارد اما این‌ها دلیل نمی‌شود ما کنار بکشیم. بنابراین می‌ایستیم و ایرانمان را بهتر از پیش می‌سازیم.
به گزارش ایسنا، دکتر حسین قناعتی گفت:من نمی‌توانم بگویم که دانشجویان از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شدند چرا که اینجا همیشه خانه‌ آنها خواهد بود.
وی گزارشی از عملکرد دانشگاه علوم پزشکی تهران ارائه کرد و افزود: مهم‌ترین هدف ما گسترش علم نافع در کشور است؛ ما می‌خواهیم فقط چیزهایی را یاد بگیریم که به درد کشور و مردم می‌خورد. با افتخار می‌گویم که دانشگاه های علوم پزشکی کشور و به خصوص دانشگاه علوم پزشکی تهران توانسته‌اند افرادی را تربیت کنند که به درد جامعه برسند و در موقعیت هایی قرار بگیرند که مشکلی از مشکلات کشور را حل کنند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به فعالیت‌های مراکز پژوهشی دانشگاه گفت:بسیاری از کارهای پژوهشی انجام شده در مراکز پژوهشی این دانشگاه ما انجام می گیرد. احراز رتبه های برتر در آموزش و پژوهش در سال های پیاپی، رشد انتشارات دانشگاه باوجود شیوع کرونا و اچ ایندکس بالا، از مهمترین فعالیت های دانشگاه علوم پزشکی تهران است.
  دانشکده داروسازی ما چهلمین رتبه را در جهان دارد
دکتر قناعتی با اشاره به رتبه دانشکده داروسازی دانشگاه
علوم پزشکی تهران گفت: دانشکده داروسازی ما چهلمین رتبه را در جهان دارد.بسیاری از کارهای مدرن پیشرفته و تحقیقاتی که مورد نیاز کشور است در پژوهشکده‌های مختلف دارویی این دانشگاه انجام می‌شود.
وی با بیان اینکه با تولید داروهای فراوان در پژوهشگاه های دارویی و شرکت های دانش بنیان دانشگاه، ۳۰۰ میلیون دلار صرفه جویی داشته ایم تصریح کرد: دو هزار میلیارد تومان از محصولات تولیدی دانشگاه و شرکت‌های دانش بنیان فروخته شده است. داروهایی که با کمک مراکز پژوهشی دارویی دانشگاه مانند، داروهای ضد سرطان که تماما توسط محققان ما هم برای مصرف داخلی و هم صادرات تولید شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران به تولید دستگاه هایی که در مراکز تحقیقاتی دانشگاه ساخته شده‌اند نیز اشاره کرد و افزود: دستگاه جراحی رباتیک برای اولین بار در کمپانی داوینچی آمریکا ساخته شد و ایران دومین کشوری است که وارد این عرصه شده و این یکی دیگر از افتخار ما است.
وی ادامه داد: در آبان ماه سال گذشته دو عدد از این دستگاه را در کشور اندونزی به فروش رساندیم و تعداد پنج سفارش دیگر از این کشور داریم که در رقابت با کمپانی‌های آمریکا عملکرد خوبی داشته ایم. دستگاه کاردیاک اسکن که کشور روسیه به علت تحریم تعداد پنج عدد از آن را تقاضاکرده نیز از موارد دیگر است.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران رئیس دانشگاه  علوم پزشکی تهران با تاکید بر زحمات اساتید گذشته و تلاش اساتید کنونی مبنی بر پیشرفت علمی کشور گفت: تمام این پیشرفت‌ها مرهون زحمات افرادی است که می‌توانستند در کشورهای دیگر زندگی راحتی داشته باشند ولی در کشور ماندند و این توضیحاتی که دادم قسمتی از افتخاراتی است که با همت آنها به دست آمده است.
وی افزود: لازم می‌دانم بگویم شهرک علمی شهید سلیمانی در
بیست و هشت هکتار در منطقه ۱۷ تهران و برای صدها استارت‌آپ ساخته خواهد شد و ان‏شاءالله با کارهایی که در حال انجام است و با کمک شما
فارغ التحصیلان عزیز، دانشگاهی پویاتر و قوی‌تر خواهیم داشت.
دکتر قناعتی گفت: در حال حاضر رتبه دانشگاه ما ۳۵۰ در بین دانشگاه‌های جهان است و امیدواریم تا پایان دوره کاری مان و با کمک شما آن را به زیر ۲۰۰ برسانیم.