مشارکت بانک‌ها و نهادهای انقلابی برای ایجاد اشتغال

وزیر امور اقتصادی و دارایی از پایان پول پاشی به بهانه اشتغال خبر داد و گفت: شبکه بانکی کشور در قالب تبصره ۱۸ بودجه در طرح‌های اشتغال با اهرم کردن منابع خود مشارکت می‌کنند.

 


وزیر امور اقتصادی و دارایی از پایان پول پاشی به بهانه اشتغال خبر داد و گفت: شبکه بانکی کشور در قالب تبصره 18 بودجه در طرح‌های اشتغال با اهرم کردن منابع خود مشارکت می‌کنند.
به گزارش خبرگزاری فارس،‌ یکی از روش های تامین مالی برای طرح‌های دولت،‌ اهرم کردن منابع محدود بودجه از طریق مشارکت دادن و تلفیق کردن منابع داخلی بانکها است، به این معنی که هر مبلغی از منابع بودجه باشد،‌ حد اقل دو برابر آن توسط بانکها با آن تلفیق می‌شود و در قالب تسهیلات ارزان به فعالان اقتصادی پرداخت می‌شود.
در این زمینه سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در صفحه مجازی خود نوشت: « سال قبل علاوه بر بودجه اشتغال (تبصره۱۸)، منابع بانک‌های دولتی را نیز به کمک ایجاد شغل آوردیم.
امسال برای توزیع منطقه‌ای و تحقق واقعی شغل، از بنیاد برکت و کمیته امداد نیز در شهرها و روستاها استفاده می‌کنیم، برای نظارت به تک‌تک پروژه‌های اشتغال.  دوره پول‌پاشی رو به اتمام است.