عمليات تأمين سوخت پاك به كارخانه سيمان سيستان به پايان رسيد

مدیر منطقه ۶ عملیات انتقال گاز :

مدير منطقه ۶ عمليات انتقال گاز از پايان موفقيت آميز عمليات اتصال خط لوله انتقال گاز به كارخانه سيمان سیستان در هفته دولت خبر داد .

عمليات تأمين سوخت پاك به كارخانه سيمان سيستان به پايان رسيد

 

 


بندرعباس- شهین صادقی
مدير منطقه 6 عمليات انتقال گاز از پايان موفقيت آميز عمليات اتصال خط لوله انتقال گاز به كارخانه سيمان سیستان در هفته دولت خبر داد .
عليرضا عربلو با علام اين خبر گفت: به درخواست شركت گاز استان سيستان و بلوچستان مبني بر پيگيري و تامين سوخت پاك جهت تامین انرژی مورد نیاز كارخانه سيمان سيستان، عمليات اتصال نهایی خط 6 اينچ به 36 اينچ در دستور كار منطقه 6 عمليات انتقال گاز قرار گرفت.
وي ضمن اشاره به اينكه یکی از سیاست‎های اصلی و مهم شركت ملي گاز ايران انتقال سوخت پاک به صنايع و نیروگاه ها و جایگزینی آن با سوخت‎های دارای آلایندگی زیست محیطی می‎باشد، به مراحل اجرايي اين عمليات پرداخت و اظهار داشت: ايمن سازي شرايط محيطي، انجام حفاري هاي تكميلي، هماهنگي ديسپچينگ و نظارت HSE، انجام برشكاي،عمليات جوشكاري و اتصال نهایی خط  از موارد اجرايي بوده كه طي اين عمليات و در تاريخ 7 شهريور ماه سال جاري به انجام رسیده است .
مدير منطقه 6 عمليات انتقال گاز با بيان اينكه از نكات حائز اهميت اين عمليات همزماني افتتاح خط مذكور با تخليه گاز سكشن سوم خط بوده است عنوان كرد: در حال حاضر در حوزه راهبری منطقه 6 عملیات انتقال گاز حدود  4 هزار كيلومتر خطوط لوله فشار قوي انتقال گاز وجود دارد که بخش اعظمی از آن در محدوده استان سیستان و بلوچستان واقع شده است و تا پایان سال جاری نیز با توجه به طرح های
 توسعه ای حدود 1000 کیلومتر به خطوط لوله منطقه اضافه می شود و همچنین با توجه به سیاست‎های توسعه ای شرکت ملی گاز ایران در منطقه جنوب و جنوب شرقی کشور تمامی صنایع، نیروگاه‎ها و بخش خانگی در استان سیستان و بلوچستان و جنوب استان کرمان از انرژی پاک گاز بهره مند خواهند
 شد .