ناتو: دولت ایران را مسئول حمله سایبری به آلبانی می‌دانیم

ناتو: دولت ایران را مسئول حمله سایبری به آلبانی می‌دانیم


بیانیه ناتو: در آینده در مقابل چنین فعالیت‌های سایبری شدیدتر برخورد می‌کند و "برای دفاع و مقابله علیه تهدیدات سایبری ازجمله از طریق پاسخ همگانی احتمالی" اقدام خواهد کرد.
ناتو هم بعد از آمریکا و انگلیس حمله سایبری ادعایی علیه آلبانی را محکوم کرد؛ حمله‌ای که پیشتر ایران به دست داشتن در آن متهم شده، و نشانه‌های یک ماجراجویی برنامه‌ریزی شده علیه ایران در آن دیده می‌شود.
به گزارش ایسنا،‌ سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: ما به اتفاق یکدیگر در کنار آلبانی در پی حمله به زیرساخت‌های اطلاعاتی این کشور ایستاده‌ایم. آلبانی و دیگر متحدان، دولت ایران را مسئول این حمله سایبری می‌دانند.ما قویا این اقدامات سایبری را محکوم می‌کنیم. ناتو و متحدانش از آلبانی در تقویت توانایی‌های دفاع سایبری‌اش حمایت می‌کنند تا بتواند در آینده در مقابل این فعالیت‌های سایبری ایستادگی و آن‌ها را دفع کند.ناتو در بخشی از بیانیه خود تاکید کرده است که در آینده در مقابل چنین فعالیت‌های سایبری شدیدتر برخورد می‌کند و "برای دفاع و مقابله علیه تهدیدات سایبری ازجمله از طریق پاسخ همگانی احتمالی" اقدام خواهد کرد.