افزایش صادرات و واردات در گمرکات استان مرکزی

مدیرکل گمرکات استان مرکزی از افزایش میزان واردات و صادرات طی پنج ماهه سال جاری در این استان خبر داد.



مدیرکل گمرکات استان مرکزی از افزایش میزان واردات و صادرات طی پنج ماهه سال جاری در این استان خبر داد.
اسماعیل حسینی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: از ابتدای امسال تا پایان مردادماه ۶۵۰ هزار و ۴۵۷ تن کالا به ارزش ۵۰۸ میلیون و ۵۴۳ هزار و ۹۶۲ دلار از گمرکات این استان به خارج از کشور صادر شد که صادرات این کالاها نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی و ارزشی به ترتیب ۷ و ۹ درصد افزایش داشته است.
وی افزود: پیلت، پروفیل و شمش آلومینیوم، انواع هیدروکربن ها، مواد شیمیایی، پروفیل آهنی درز جوش دار، گاز مایع، تیر برق و سازه های فلزی، الیاف استر مصنوعی، رول دستمال کاغذی، شیر خشک صنعتی، قوطی آلومینیومی، میلگرد، بلوریجات و ظروف شیشه ای، کاشی، مواد غذایی و مصنوعات پلاستیکی از عمده کالاهای صادر شده از گمرکات استان مرکزی به خارج از کشور بوده‌ است.مدیرکل گمرکات استان مرکزی بیان کرد: محموله‌های استان مرکزی به ۷۱ کشور جهان از جمله ترکیه، عراق، افغانستان، پاکستان و روسیه صادر شده‌ است.حسینی ادامه داد: همچنین ۵۹ هزار و ۶۹۰ تن کالا به ارزش ۲۱۷ میلیون و ۴۲۵ هزار و ۵۶۳ دلار در این مدت به استان وارد شد که واردات این کالاها نسبت به مدت مشابه سال گذشته در هر دو شاخص وزن و ارزش ۱۹ درصد افزایش یافته‌ است.
وی بیان کرد: کویل، شمش آلومینیوم آلیاژی، مولد برق گازی، دانه آفتابگردان خام، انواع پودر خوراکی، پاکت آبمیوه، کپسول ژلاتینی خالی، بادام زمینی خام، انواع اسانس خوراکی، ورق فولادی و قوطی آبمیوه از جمله عمده کالاها وارد شده به استان مرکزی در این مدت بوده‌ است.

 

 

 

 

 

آغاز پرداخت وام ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی از این هفته
به گزارش خبرگزاری مهر، اکبر نیکزاد رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به بانک‌های دولتی تسهیلات خود را دریافت کنند.
به گفته نیکزاد پرداخت این تسهیلات به صورت سفته زنجیره سه نفره خواهد بود.
رئیس بنیاد مسکن بیان کرد: حدود ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی در کشور وجود دارد که نیمی از آن‌ها تا کنون نوسازی شده‌اند و ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار واحد دیگر واجد شرایط هستند که با اخذ پروانه مسکن خود را نوسازی کنند.
نیکزاد افزود: مطابق قانون جهش تولید سالانه ۲۰۰ هزار مسکن روستایی باید در کشور نوسازی شود که هم اکنون ۱۸۵ هزار واحد مسکونی روستایی در همه جای روستاهای کشور در حال ساخت است که از این تعداد حدود ۱۰۰ هزار واحد به مرحله سقف رسیده است.
رئیس بنیاد مسکن در خصوص مسکن محرومان اظهار کرد: ۲۰ هزار واحد مسکن محرومان طبق توافقنامه با بنیاد مستضعفان و ۴۰ هزار واحد دیگر برای خانواده‌های دارای دو معلول طی توافق با کمیته امداد و بسیج سازندگی در دست ساخت قرار دارد.
نیکزاد در خصوص مشارکت بنیاد مسکن در ساخت مسکن شهری تصریح کرد: بیش از ۱۰۲ هزار واحد مسکن شهری در مناطق مختلف کشور با مسئولیت این بنیاد در حال ساخت است که تعدادی از آن‌ها در هفته دولت بهره برداری شد.
وی در پاسخ به پرسشی درباره طرح هادی روستایی یادآور شد: حدود ۴۰ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار در کشور هست که همه آن‌ها دارای
طرح هادی مصوب هستند.