استاندار مركزي: ۵۲ موکب استان مرکزی در عراق به زائران حسینی خدمات‌رسانی می‌کنند

استاندار مرکزی گفت:۵۲ موکب این استان با استقرار در شهرهای کاظمین، سامرا، نجف و کربلا به زائران حسینی در پیاده روی اربعین خدمات‌رسانی کنند.

استاندار مركزي: ۵۲ موکب استان مرکزی در عراق به زائران حسینی خدمات‌رسانی می‌کنند

 


اراك-خبرنگار آفرينش
استاندار مرکزی گفت:۵۲ موکب این استان با استقرار در شهرهای کاظمین، سامرا، نجف و کربلا به زائران حسینی در پیاده روی اربعین خدمات‌رسانی کنند.
فرزاد مخلص‌الائمه در نشست شورای اداری استان مرکزی با حضور رئیس بازرسی کل کشور، افزود:
 ۶۰ موکب نیز در مسیرهای تردد زائران از شهرهای مختلف استان مرکزی به مستقر و خدمت‌رسانی می‌کنند.  
وی تاکید کرد: انتظار می‌رود مدیرانی که عازم عتبات عالیات هستند بدون تعیین جانشین از استان خارج نشوند و در این خصوص حداقل با هماهنگی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی، هماهنگی امور عمرانی و بنده باشد چرا که استان مرکزی میزبان تعداد زیادی از زائران حسینی است و اگر مشکلاتی ایجاد شود، باید آمادگی در استان وجود داشته باشد.
استاندار مرکزی کمبود آب را مهمترین چالش استان مرکزی عنوان کرد و اظهار داشت: سال گذشته ۱۵۷ روستای استان دچار تنش آبی بود که این مهم امسال به ۹۵ روستای کاهش یافت.
مخلص الائمه ادامه داد:استان مرکزی در نهضت ملی مسکن که جزو شعارها و برنامه جدی دولت سیزدهم است عملکرد مناسبی داشته است.
نماینده عالی دولت سیزدهم در استان مرکزی افزود بزرگترین طرح یکپارچه مسکن ملی در شهر اراک و در مرکز شهرستان‏ها در حال اجرا است که تاخیراتی هم دارد که از هفته گذشته اقدامات گسترده ای از سوی دستگاه‏های اجرایی انجام شده تا این تاخیر جبران شود.
مخلص الائمه تصریح کرد: تقویت اعتماد عمومی و کاهش فاصله میان دولتمردان و مردم، از دغدغه‌های
رهبر معظم انقلاب است که دولت سیزدهم با هدف تحقق این خواسته معظم له طرح "رایحه خدمت" را تدوین کرده که باید مورد توجه قرار گیرد.
وی با اشاره به طرح خصوصی سازی واحدهای تولیدی نیز گفت:پیامدها و مشکلاتی به واسطه خصوصی سازی
 بی ضابطه در دهه گذشته در استان مرکزی ایجاد شده که آسیب‏هایی به تولید وارد کرده که امید است در اسرع وقت تدابیر ویژه ای در این راستا اندیشیده شود.
مخلص الائمه خاطر نشان کرد: بحث موقوفات در استان جزو مباحث پر دغدغه مردم به ویژه در روستاها است چرا که استان مرکزی دارای موقوفات زیادی است و برخی از بزرگترین واقفان تاریخ معاصر کشور متعلق به این استان هستند که این مهم مسائلی را ایجاد کرده که حل آن نیازمند هم افزایی دستگاه‌های مختلف اجرایی و نظارتی است.