کاهش جمعیت کلاس‌ها به ۳۵ دانش‌آموز

نوری در مراسم «جشن شکوفه‌ها»:

نوری در مراسم «جشن شکوفه‌ها»: کاهش جمعیت کلاس‌ها به ۳۵ دانش‌آموز

 


مراسم نمادین «جشن شکوفه‌ها» برای ورود کلاس اولی‌ها به مدارس و سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد.
به گزارش ایسنا، مراسم نمادین جشن شکوفه‌ها در دبستان دخترانه کوثر واقع در مارلیک، شهرستان ملارد برگزار شد.
امسال ۱۶ میلیون و ۳۰ هزار دانش‌آموز در کلاس‌های درس حضور پیدا می‌کنند که از این تعداد هشت میلیون و ۷۰۴ هزار و ۳۲۱ دانش آموز در دوره ابتدایی ثبت نام کرده‌اند و یک میلیون و ۴۹۱ هزار و ۹۰۷ نفر کلاس اولی هستند.
به گزارش ایسنا، یوسف نوری، وزیر آموزش‌وپرورش در این مراسم
با بیان اینکه امیدوارم امسال، سال پرخیر و برکتی در راستای تحکیم و ارتقای جامعه دانش بنیان مبتنی بر شعار سال باشد اظهار کرد: از موضع مبتنی بر اقتدار، عزت، مصلحت و حکمت رئیس جمهور در اجلاس سران ملل متحد در جلسه‌ای که یونسکو درباره آموزش و پرورش جمهوری اسلامی و حکمرانی جهانی آموزش و پشتیبانی از سند تحول و معرفی مکتب حاج قاسم در سخنرانی اجلاس سران از سوی رئیس جمهور، علاوه بر سایر مواضع، قابل تقدیر و تکریم است.
وی افزود: امروز جشن شکوفه‌ها را برای یک میلیون و ۵۵۰ هزار
دانش آموز کلاس اولی برگزار می‌کنیم. ۶۸ هزار مدرسه ابتدایی داریم. تقریباً
۱۰ درصد دانش آموزان ما در پایه اول ابتدایی مشغول به تحصیل خواهند شد.
نوری با بیان اینکه یک چهارم جمعیت جهان از آنِ کودکان است گفت: این آمار در کشور ما ۲۷ درصد و بیشتر از یک چهارم است.
نوری افزود: باید از ظرفیت اولیاء برای شکوفایی استعدادهای فرزندان مدرسه استفاده و چرخشی را در انجمن اولیاء داشته باشیم به این معنا که نگاه به خانواده را از نهاد تأمین مالی به نگاه بلند هم‌سوساز در حکمرانی تربیتی فرزندان و شکوفایی استعدادهای آنها تغییر دهیم. اگر این اتفاق بیفتد ما به نتیجه می‌رسیم.
نوری با اشاره به اینکه برنامه‌هایی در این زمینه داریم که از جمله آنها می‌توان به ارتقای تربیت معلم، عدالت تربیتی و اجرای سند تحول بنیادین مدرسه‌ای اشاره کرد گفت: مدارسِ تحولی شناسایی و رهیاران تحول تربیت شده‌اند. باید احیای انجمن اولیاء و مربیان انجام شود. استفاده از شبکه شاد در زیست بوم جدید که به عنوان مکمل بتوانیم از ان استفاده کنیم نیز مدنظر است.
وزیر آموزش‌وپرورش همچنین با بیان اینکه تراکم دانش آموزی در شهرستان ملارد و شهرستان‌های مشابه به علت مهاجرت داخلی و اتباع، بیش از حد است گفت: دولت در سفرهای استانی ۲۱ هزار میلیارد تومان کمک کرده که عدد خوبی است، اما نیاز بیشتری داریم. اعتبار دیگری از منبع دیگری در حال تأمین است تا بتوانیم به تدریج تراکم دانش آموزان را کم کنیم تا در هیچ کلاسی بیش از ۳۵ دانش آموز نباشد.
در پایان سخنان وزیر آموزش و پرورش، زنگ شکوفه‌ها توسط
یک دانش آموز نواخته شد.