تیم ملی در بخش هجومی خوب نیست

‌ایران – سنگال ، زیر ذره بین کارشناس فوتبال؛

رضا رجبی پیشکسوت فوتبال ایران در ارزیابی خود از بازیهای تدارکاتی تیم ملی و به خصوص دیدار دوستانه تیم ملی ایران برابر سنگال گفت: بازی‌های دوستانه برای شناخت و آگاهی مربی و انتخاب بهترین فلسفه بازی‌ برای جام جهانی اهمیت زیادی دارد

تیم ملی در بخش هجومی خوب نیست


 


رضا رجبی پیشکسوت فوتبال ایران در ارزیابی خود از بازیهای تدارکاتی تیم ملی و به خصوص دیدار دوستانه تیم ملی ایران برابر سنگال گفت: بازی‌های دوستانه برای شناخت و آگاهی مربی و انتخاب بهترین فلسفه بازی‌ برای جام جهانی اهمیت
زیادی دارد
وی افزود :  ما در اردوی اتریش دو بازی انجام دادیم  و در مجموع ۱۸۰ دقیقه، فقط یک کرنر گرفته‌ایم و در فاز هجومی موفقیت آنچنانی نداریم و در بازی با سنگال هم اگر حسینی نبود، شاید با اختلاف ۴-۵ گل می‌باختیم. درست است یک ارسال از طرف حاج‌صفی انجام شد و آزمون در بهترین موقعیت قرار داشت و گل مساوی را زدیم اما از نظر فنی، نتیجه این بازی مساوی نبود و هم در مالکیت توپ و هم انتقال از دفاع به حمله، تیم سنگال فوق‌العاده از ما بهتر بود.
وی اضافه کرد: امیدوارم در آینده آقای کی‌روش متوجه بشود که ما نسبت به تیم‌هایی مثل سنگال و همچنین تیم‌‌های آسیایی کمبودی نداریم و مقداری جسارت و اعتماد به‌ نفس را در خط حمله بیشتر کند تا این حد به خط هافبک و دفاع فشار وارد نشود و موقعیت‌های زیادی به تیم حریف ندهیم. خیلی سخت است که بخواهید مقابل انگلیس، ولز و آمریکا اینطور بازی کنید و در انتقال از دفاع به حمله برنامه‌ای نداشته باشید و دوباره توپ را به حریف بدهید و تیم حریف حمله کند.
او ادامه داد: زمانی که تیم وارد قالب دفاعی می‌شود، دست و پای بچه‌ها بسته می‌شود و فقط می‌توانند همین کار را انجام بدهند. امسال سالی است که مردم انتظار دارند تیم ملی ما هم باانگیزه‌تر بازی کند و بتواند از گروه خودش صعود کند. اینکه ما به جام جهانی برویم و ببازیم و برگردیم، نیاز به این تغییر و تحولات نداشت؛ این تغییر و تحولات باید منجر به این بشود که ما بتوانیم از مرحله گروهی بالا برویم.