پیشنهاد روسیه برای کاهش یک میلیون بشکه‌ای تولید نفت اوپک پلاس

پیشنهاد روسیه برای کاهش یک میلیون بشکه‌ای تولید نفت اوپک پلاس

 


روسیه احتمالا کاهش تولید حدود یک میلیون بشکه در روز تولید نفت اوپک پلاس را در دیدار اکتبر وزیران این گروه پیشنهاد خواهد کرد.
به گزارش ایسنا، چهار منبع آگاه در اوپک پلاس به رویترز اعلام کردند مذاکرات میان وزیران این گروه در آستانه دیدار هفته آینده، هنوز آغاز نشده است.
اوپک پلاس که شامل کشورهای عضو اوپک و متحدانشان نظیر روسیه است، با وجود فشار مصرف کنندگان بزرگی نظیر آمریکا، حاضر به افزایش بیشتر تولید برای پایین‌تر بردن قیمت‌ها نشده است. با این حال، قیمت‌ها ماه میلادی جاری تحت تاثیر نگرانی‌ها نسبت به وقوع رکود اقتصاد جهانی و صعود ارزش دلار آمریکا که پس از اقدام فدرال رزرو در افزایش نرخ‌های بهره روی داد، افت چشمگیری پیدا کردند. تاثیر هر گونه توافق اوپک پلاس برای کاهش تولید به دلیل ناتوانی بسیاری از اعضای این گروه برای تولید بالاتر، محدود خواهد بود. تحریم‌ها و عدم سرمایه گذاری بعضی از اعضای این گروه، باعث شد تولید نفت اوپک پلاس در اوت ۳.۵۸ میلیون بشکه در روز پایین‌تر از اهداف تعیین شده باشد.
عربستان سعودی و سایر اعضای اوپک پلاس می‌گویند قیمت خاصی را هدف گذاری نمی‌کنند اما برای اصلاح ناترازی‌ها در بازار جهانی، مداخله می‌کنند. نمایندگان اوپک پلاس محرمانه گفتند همچنان سرگرم بررسی گزینه‌های موجود هستند.