مسائل ايمني و آتش‌نشاني در ساخت و سازها جدي گرفته شود

معاون امور عمراني استانداري مرکزي:

معاون امور عمراني استانداري مرکزي گفت:بايد در ساخت و سازها، نقشه‌ها و...مسائل ايمني و آتش‌نشاني در نظر گرفته شود.

مسائل ايمني و آتش‌نشاني در ساخت و سازها جدي گرفته شود


 


اراك-خبرنگار آفرينش
معاون امور عمراني استانداري مرکزي گفت:بايد در ساخت و سازها، نقشه‌ها و...مسائل ايمني و آتش‌نشاني در نظر گرفته شود.
مهدي زنديه وکيلي در مراسم گراميداشت روز آتش‌نشان با بيان اينکه آتش‌نشانان جان بر کفاني هستند که علاوه بر امرار معاش از طريق اين شغل به هم نوع خود نيز عشق و ايثار دارند اظهار کرد: خوشبختانه خدمات آتش‌نشانان در جلوگيري از خسارات جاني و مالي همچنين نجات افراد حادثه‌ديده مؤثر بوده است.
وي با بيان اينکه سرعت در وقوع حادثه از اهميت بالايي برخوردار است، افزود: مديريت حادثه با سرعت مطلوب نيازمند آمادگي است.
معاون امور عمراني استانداري مرکزي بيان کرد: حوادثي مثل آتش‌سوزي، سقوط اشيا ارتفاع و...مسائل مهندسي به شمار مي‌روند و در اين راستا تعداد زيادي از مهندسين در آتش‌نشاني‌هاي استان در حال فعاليت هستند.
زنديه وکيلي با بيان اينکه آمادگي چه از نظر علمي و چه از نظر جسمي بسيار مهم است، اظهار داشت: با وجود اينکه آتش‌نشانان براي حفظ جان هم‌وطنان حاضر هستند جان خود را به خطر اندازند ولي حفظ سلامتي آتش‌نشانان نيز موضوعي ضروري است.
وي ضرورت دارا بودن آمادگي جسماني براي مواجه با حوادث در جذب و به‌کارگيري آتش‌نشان را يادآور شد و افزود: در حال حاضر ارائه آموزش‌ها به آتش‌نشانان در قالب برگزاري اردو و در شهرستان‌هاي استان برگزار مي‌شود.
معاون امور عمراني استانداري مرکزي برگزاري دوره‌هاي غواصي براي آتش‌نشانان را يادآور شد و عنوان کرد: تمام خدمات آتش‌نشانان با هدف جلوگيري از خسارت مالي و تماماً با جان‌فشاني صورت مي‌گيرد.
زنديه وکيلي با گراميداشت ياد و خاطره شهداي آتش‌نشان حادثه پلاسکو، خاطرنشان ساخت: بايد به سمت پيشگيري حرکت کرد و تلاش کرد حادثه به وقوع نپيوندد و در صورت واقع حادثه در اولين واکنش هر شهروند با آن مقابله کرد.
وي با بيان اينکه بايد سطح آموزش‌ها به آموزش شهروندي ارتقا يابد، اظهار داشت:بايد در ساخت
و سازها، نقشه‌ها و...مسائل ايمني و آتش‌نشاني در نظر گرفته شود.
معاون امور عمراني استانداري مرکزي گفت:خوشبختانه در استان مرکزي در حوزه اجرا، اطفاء حريق و صدور پايان کار به طور نسبي و مطلوب صورت گرفته است.
لازم به ذکر است در اين مراسم که با حضور جمعي از مسئولين و آتش‌نشانان صورت گرفت از آتش‌نشانان نمونه تجليل شد.
همچنين سالن چندمنظوره در ايستگاه آتش‌نشاني کرهرود افتتاح و از طرح آتش‌نشان داوطلب رونمايي شد.