نمايندگي زمين‌شناسي کشور در بوشهر ايجاد شود

استاندار بوشهر:

استاندار بوشهر باتأکيد بر ايجاد دفتر نمايندگي سازمان زمين‌شناسي کشور بوشهر خواستار برگزاري همايش ملي معدن، فرصت‌ها و راهکارهاي توسعه در استان شد.



استاندار بوشهر باتأکيد بر ايجاد دفتر نمايندگي سازمان زمين‌شناسي کشور بوشهر خواستار برگزاري همايش ملي معدن، فرصت‌ها و راهکارهاي توسعه در استان شد.
احمد محمدي‌زاده در جلسه شوراي معادن استان بوشهر، ظرفيت‌هاي اين استان در ابعاد گوناگون را برشمرد و اظهار کرد: اين استان از قابليت‌هاي قابل توجهي در امر سرمايه‌گذاري دارد که معرفي اين توانمندي‌ها
يک ضرورت است.
وي ظرفيت معادن استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و بيان کرد: معادن استان بوشهر نياز به اجرا طرح‌هاي مطالعاتي و اکتشافي دارد که در اين راستا برگزاري همايش ملي، فرصت‌ها و راهکارهاي توسعه در
 سال جاري يک ضرورت است.
استاندار بوشهر تدوين و اجرا برنامه جامع در حوزه مطالعات زمين‌شناسي در استان براي سال جاري را مورد تأکيد قرار داد و خاطر نشان کرد: اولويت مطالعات حوزه زمين‌شناسي طي يک برنامه بلند مدت بايد مشخص شود.
محمدي‌زاده حمايت از معدن کاران و توسعه زيرساخت‌هاي حوزه معدن را از ضروريات دانست و تصريح کرد: در راستاي جلوگيري از درخواست تعطيلي موقت برخي معادن استان، بايد جلسه بررسي کارشناسي و راهکار مناسب براي رونق فعاليت معادن تشکيل تا از رکود فعاليت معادن جلوگيري شود.
وي استقرار دفتر نمايندگي سازمان زمين‌شناسي را مورد تأکيد قرار داد و تصريح کرد: از سازمان زمين‌شناسي درخواست جدي داريم تا دفتر نمايندگي سازمان زمين‌شناسي کشور را در استان بوشهر ايجاد کند تا به مسائل و موضوعات خاص مطالعات زمين‌شناسي و معدن به‌صورت اساسي پرداخته شود.
استاندار بوشهر همچنين بر توسعه اجرا طرح‌هاي اکتشافي، صنايع فرآوري و صادرات مواد معدني تأکيد کرد.