مزارع سبزي و صيفي تبريز از ظرفيت‌هاي گردشگري است

مدير جهادکشاورزي شهرستان تبريز:

مدير جهادکشاورزي شهرستان تبريز سطح زير کشت سبزي و صيفي در اين شهرستان را ۲ هزار هکتار اعلام کرد و گفت: اين اراضي جزو ميراث و ذخاير کشاورزي استان آذربايجان‌شرقي است و ظرفيت مناسبي براي گردشگري محسوب مي‌شود.



تبريز-توفيقي
مدير جهادکشاورزي شهرستان تبريز سطح زير کشت سبزي و صيفي در اين شهرستان را 2 هزار هکتار اعلام کرد و گفت: اين اراضي جزو ميراث و ذخاير کشاورزي استان آذربايجان‌شرقي است و ظرفيت مناسبي براي گردشگري محسوب مي‌شود.
ابراهيم فرقاني در بازديد از باغات سبزي و صيفي تبريز اظهار داشت: حدود 50 سال پيش، 80 درصد تبريز را باغات تشکيل مي‌داد که امروز شرايط عکس شده و 80 درصد تبريز را ساختمان‌ها تشکيل مي‌دهد، از اين‌رو ضرورت دارد که باغات باقي مانده را حفظ کنيم و بر اين اساس اراضي کشت سبزي و صيفي در حکم آباد و قراملک بايد صيانت شوند.
وي با تاکيد بر اينکه برخلاف ديدگاه‌ها مبني بر صنعتي و ساختماني بودن تبريز، اين شهرستان در اقتصاد کشاورزي استان جايگاه خاصي دارد اضافه کرد: اين شهرستان، در کشت کلزا، صنايع تبديلي و همچنين
کشت سبزي و صيفي‌جات رتبه اول استان را به خود اختصاص داده است.
فرقاني با بيان اينکه بايد وضعيت فعلي باغات سبزي و صيفي  تبريز را حفظ کنيم، ادامه داد: در دنيا، چنين فضاها و اراضي را در راستاي جذب توريست و توليد محصولات کشاورزي مورد استفاده قرار مي‌دهند، از اين رو بايد از اين ظرفيت بزرگ به درستي صيانت کنيم.
وي در حاشيه اين بازديد از مزارع سبزي و صيفي مناطق 4 گانه غرب تبريز (حکم آباد، جمشيد آباد، لاله ديزج، قراملک) ضمن ديدار با هيأت مديره شرکت تعاوني توليد سبزي و صيفي کاران و بررسي مسائل و مشکلات سبزي کاران منطقه تاکيد کرد: بايد در  راستاي حفظ امنيت غذايي و توليد و توزيع  غذاي مردم  کوشا باشيم و حفظ و صيانت از باغات سبزي و صيفي شهرستان تبريز در اين خصوص  امري حياتي است.