افزایش برداشت گاز از میدان پارس‌جنوبی

افزایش برداشت گاز از میدان پارس‌جنوبی



وزیر نیرو با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی در بخش‌های نفت و گاز، فولاد و نیروگاه‌ها پیشرفت قابل‌توجهی کرده است، گفت: این پیشرفت‌ها نشان می‌دهد تحریم‌ها نتوانسته است کشور را در اجرای طرح‌های توسعه‌ای متوقف کند.
  به گزارش نفت و انرژی "نفت ما"، علی‌اکبر محرابیان در مراسم
سی و پنجمین سالگرد شهدای خلیج فارس در گلزار شهدای روستای بحیری دشتی زادگاه شهید نادر مهدوی سردار مبارزه با آمریکا در خلیج فارس به عملیات این شهدا در سال 1366 پرداخت و اظهار داشت: بعد از کشیده شدن جنگ به خلیج فارس در سال‌های 1365 و 1366 و هدف قرار دادن کشتی و سکوهای نفتی ایران با حمایت آمریکا، نادر مهدوی و همرزمانش در عملیات مقابله به مثل هیمنه جبهه استکبار در خلیج فارس را در هم شکستند.
وی تأکید کرد: همان‌گونه که تحریم‌های سنگین نتوانسته است کشور را در اجرای طرح‌های توسعه‌ای متوقف کند، در جنگ اقتصادی ایران اسلامی پیروز میدان است.
محرابیان از افزایش برداشت گاز از میدان پارس جنوبی با توان نیروهای داخلی خبر داد و بیان کرد: برداشت گاز از میدان مشترک گازی پارس جنوبی افزایش یافته است و دستیابی به این‌همه پیشرفت تنها با تکیه بر توان متخصصان داخلی و علم و دانش بومی فرزندان این آب و خاک به دست آمده است.
وزیر نیرو ادامه داد: تلاش جهادی دانشمندان و متخصصان، ایران را به یک قدرت بزرگ اقتصادی، علمی و مهندسی در جهان تبدیل کرده است.