نجات ۲۹۲ دریانورد در شرایط اضطرار در آبهای هرمزگان

معاون امور دریایی بنادر و دریانوردی هرمزگان:

معاون امور دریایی بنادر و دریانوردی هرمزگان: نجات ۲۹۲ دریانورد در شرایط اضطرار در آبهای هرمزگان



بندرعباس-شهین صادقی
معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، تعداد عملیات جستجو و نجات دریایی در پهنه آبی این استان طی شش ماهه سال جاری را 88 مورد اعلام کرد که در پی انجام این تعداد عملیات‌ 292 نفر دریانورد مضطر نجات یافتند.
اسماعیل مکی‌زاده اظهار داشت: طی بازه زمانی شش ماهه امسال 88 مورد عملیات‌های جستجو و نجات دریایی در پهنه آبی این استان به ثبت رسیده که در همسنجی با مدت مشابه سال گذشته، آمارها افزایش
 9 درصدی را نشان می‌دهند.وی تعداد عملیات جستجو و نجات دریایی بر روی شناورهای سنتی را نیز 12 مورد اعلام کرد که از برجسته‌ترین عملیات‌های مرکز جستجو ‌و نجات دریایی استان در این مدت به شمار می‌رود.
معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: در پنج مورد عملیات اطفاء حریق و کنترل صدمات منجر به آتش سوزی نیز شناورهای جستجو و نجات دریایی مشارکت کردند.
مکی‌زاده به مشارکت فعال همیاران ناجی در سطح آب‌های استان هرمزگان نیزاشاره داشت و گفت : همیاران ناجی درهفت مورد عملیات‌ جستجو و نجات و سوانح دریایی طی 6 ماهه گذشته حضورداشتند .
وی ادامه داد: از 88 مورد ماموریت انجام شده طی این بازه زمانی، ۵۶ مورد خدمات پزشکی از سوی مرکز جستجو ‌و نجات دریایی بندرعباس به دریانوردان ارایه شده که در این بخش نیز نسبت به شش ماهه اول سال گذشته ۳۳ درصد افزایش به ثبت رسیده است.
معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان خاطرنشان کرد: به منظور پاسخ‌گویی سریع به سوانح دریایی تمام ۳۵ ایستگاه همیار ناجی در پهنه آبی استان فعال هستند و شناورهای گشتی و جستجو و نجات دریایی نیز روزانه در مسیرهای دریایی درحال پایش و گشت زنی هستند.
شایان ذکر است؛ استان هرمزگان با برخورداری از ۲ هزار و
۲۰۰ کیلومتر نوار ساحلی و ۱۴ جزیره، علاوه بر در اختیار داشتن بیش‌ترین مرز دریایی کشور، فعالیت در امر جستجو و نجات دریایی را از ابتدای مرز شهرستان پارسیان در خلیج‌فارس تا مرز دریایی بندر چابهار در دریای عمان برعهده دارد.